*ale* Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Hvor lenge gjelder den lissom? Skal reise bort en langhelg om en mnd, (onsdags etm til søndags kveld). Driver å pumper opp lager i fryseren. Han er 8 mnd og ca 7,5 kg. Spiser nå opptil tre måltider (grøt/ frukt/ middag) om dagen, bra porsjoner, men drikker ikke noe utenom MM. Håper å få ham opp i 4 måltider før turen. Ammer til lunch, i tre tia, i fem tia, kveldspupp og *kremt* flere ganger om natta, men det driver vi å jobber oss bort ifra nå. Får ca 150 ml i hver pose i fryseren, tenkte å beregne en pr MM måltid pappaen skal gi, og da beregne 4- 5 om dagen (drikker det fra lokk/ kopp). Liker vann og saft men vi har ikke pusha så mye på det. Er det lite å beregne 150 ml pr "puppemåltid" når han er så stor? Får de i seg væske gjennom maten? (noe å snakke om)
Lilleh Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har pleid å beregne ca 220 ml til snuppa pr puppemåltid de gangene vi har gitt flaske.. Har gjort det siden hun var 6 1/2 mnd (altså det har skjedd 3 ganger eller noe, og da drakk fra alt mellom 150 ml til 220 ml). Men da har det bare vært 1-2 "faste" måltider.. Tror hun tar mindre nå som hun får 4 faste måltider+pupp og så et par bare pupp.. Men ved 4 faste måltider så vil hun jo ikke sulte da, og mm blir jo like mye tørstedrikk som mat... så kanskje ha noe ekstra frukt stående eller noe, om du ikke får pumpet ut nok mm til du reiser vekk... hs sier at ca 5-6 dl pr døgn er passe til 4 faste måltider (med regnet melk i maten). Nå har ikke jeg særlig høye tanker om mi hs, men av og til kan ho jo ha rett... hehe
*ale* Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2006 Ok Takk:) De posene til medelapumpene tar bare 150 ml, litt dumt. Men det går nok.. Mamma skal til Køben
Lilleh Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Så moro med tur da ) hva med å dele opp i litt mindre på hver pose da? f.eks 100 i hver.. Jeg har aldri fått ut sånn kjempemasse når jeg har pumpet, og har hatt noen poser på 50-60, noen på 110 etc... Eller så har jeg hørt om de som fryser i isterningsposer.... (?) Go tur i alle fall!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå