Gå til innhold

Julegaver.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøper dere julegaver til søskena deres?

Vi har to-tre søsken hver, bor langt unna ikke mer enn ukentlig og måntlig kontakt.

Synes det blir så vanskelig med jula, hva kjøper man?? Så må det sendes og så har de alt og ja.

Vi har nå blitt eninge om å ikke gi gaver til hverandre vi søskena, vi gir til våre foreldre og våre barn!!

Hvordan gjør dere det?

Og kjøper dere gave både fra dere selv og fra deres baby til feks tante og farmor, gudmor søskenbarn osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi søskena står hverandre nær og gir hverandre gaver. Hos oss står hele familien på "fra:lappen". Blir veldig mange gaver dersom alle skal gi og få fra hver enkel.

Syns det virker lurt å inngå slike avtaler som dere har gjort :)

Skrevet

Vi kutter ut.

Det blir alt for dyrt.

Med foreldre, søsken, tante/onkel unger, fadderunger osv så har vi 24 stykker å kjøpe til............

Og det blir rett og slett for mye!

Skrevet

Her er det bare barna som får!

Også kjøper vi voksne som er sammen på julaften til hverandre.

Pluss at jeg og en venninne kjøper en liten ting til hverandre, men da snakker vi om ca 100,- kr.

Pleier å gi familiebilder o.l. til de "eldre" i familien, som mine besteforeldre.

Sitter akkurat og funderer på julegaver, har familie langt borte, så må kjøpe noe som egner seg å sende.

Skrevet

Jeg har kun en bror (med familie), og vi kommer til å fortsette å kjøpe til hverandre. Vi kjøper også til hans kone og deres barn.

Vi kjøper en presang fra hele familien. Men besteforeldre får ofte en liten tilleggsgave fra ungene. F.eks bildekalender.

Mannen min har 3 søsken, og vi har 10 onkelbarn på hans side. Da holder det i massevis å kjøpe til barna. De 4 søsknene har inngått avtale, og kjøper ikke gaver til hverandre.

Vi har også informert om at vi slutter å kjøpe fødselsdagspresanger når barna er konfirmanter. Dette fordi det da ofte må mer penger til for å finne noe de er fornøyd med. Dessuten har vi søsknene lite kontakt, siden de bor spredt rundt i hele landet.

Skrevet

Det er så kjekt når man skal gi gaver fra babyen å,for da kan man gi et fint bilde av gullet =0)

Skrevet

Jøss....så de fleste kjøper gavert til sine søsken.

Er det bare jeg som synes at dette gavestyret har tadd heilt av??

Vi bruker mye penger på gaver, og jeg synes det blir for mye jeg.

Søskene våre, omlag 500 pr gave.

Barna til mine søsken, 500 pr gave.

Mine forelsre og svigers, ca 1000 til hver.

Barna til min manns søsken, 250 på hver...(kjenner de ikke så godt, de bor laaangt unna)

Min manns søsken, 350 til hver....

Våre fadderbarn, 350 pr stk.

Føler at dette er alt for mye, men hva skal jeg kjøpe til feks min søster og mannen, de er 40 år og har alt fra før lissom.....og hvordan finne noe i en prisklasse på 200????????????

HVordan er det hos dere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...