Gå til innhold

UL i uke 8 eller 10.


☆Pacific sunset☆

Anbefalte innlegg

Noen som har hatt det? Hva så dere?

Vurd. å ta det neste gang jeg skal til legen - bare for å se litt :)

Husker ingenting fra sist derfor jeg lurer daaa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går det an å få ul så tidlig uten at det er noe som ikke stemmer..? Jeg bor uti hutiheiti,og må reise til nærmeste by mange mil unna, for å komme oss på ul... trodde ikke det bare var å be om å få ul....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang fikk jeg det i uke 7 for å sjekke at alt sto bra til, og hadde det en gang til etter uke 12... Legen min hadde UL så derfor jeg gjorde det... Vet man kan ta det privat...

Husker ikke hva jeg så så tidlig så derfor jeg lurte på om noen hadde gjort det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tidlig må du ta UL vaginalt. fosteret er ikke mer enn 2cm(uke 8) så det du ser er noe på en str med en mandel. et lite knappenålshodet som beveger seg taktfast. kanskje noe bevegelse hvis du er heldig. men det er altfor lite til å se hender og føtter og egentlig noe som helst annet enn om det er en eller to og at hjertet slår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt UL i uke 7, 9 og 10, og skal til ny UL denne uken (uke 12), pga. av habituell abort tidligere. På de to første UL så vi kun bankende hjerte (og en "bønne"-lignende sak, som det ikke var noe særlig med form på), men i uke 10 så jeg tydelig et ganske stort hode og bittesmå armer og ben som viftet. Du er heldig dersom du har lege som har UL-apparat og således kan ta en kikk innimellom. Selv synes jeg i hvertfall at det har vært betryggende å se at det fremdeles er liv, i og med at jeg har hatt så mye problemer tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal på UL i uke 9. De er ofte litt skeptiske til å ta UL noe særlig tidligere enn uke 8-9, siden det er en viss risiko for at de ikke klarer å se hjertet. -Dermed blir man bare bekymret selv om det ikke er noen grunn til det! -Men jeg hadde faktisk UL i uke 7 forrige gang, og vi så hjertelyden fint! (Flaks ;-)

-Skal til gynekolog og ta celleprøve, og hun har UL, så da kan vi sjekke at alt ser greit ut med det samme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Er ikke i tvil om at UL i uke 10 er bedre, da kan du og sjekke om barnet har vannannsamlinger i ryggmargen, dvs ryggmargsbrokk, dette kan kun sjekkes fra uke 10 til uke 14....for oss har det vært betryggende. Norge har ikke begynt med slik UL ennå for det er jo snakk om etikk.....sånn e norge. Så du må nok på privat Klinikk.

Lykke til. Har selv time om 2 og 1/2 uke og er i uke 9 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..det er bare en bitteliten bønne som du ser "dunker"...Ingen vits i å ta hvis alt er bra syns jeg. Ikke bra med for mye UL :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh...hva er vits med UL så tidlig?? Ser jo nesten ingenting da....Tror ikke man får det så tidlig heller! Kun hvis man har blødninger og de vil sjekke at det er liv i magen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ultralyd i uke 8. Tok utvendig ultralyd, så man må ikke ta vaginal ultralyd selv om det er så tidlig i svangerskapet. Vi så en liten "nøtt" med bankende hjerte. Men så også at det var litt bevegelse ellers også, selv om vi ikke så armer, ben, hode osv..litt for tidlig for å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...