Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 jeg HATER amming, jeg får ikke til amming, jeg er ubrukelig som mor, hva trenger ungen min meg for, jeg kunne vært hvem som helst for henne, hun vil ikke amme av meg, jeg får ikke til, og ingenting funker jeg føler meg totalt mislykket og har lyst å bare hyle. jeg har ikke lyst å holde henne lengre, føler nesten at desto lengre jeg ikke klarer å amme, desto større distanse blir det mellom oss. jeg er så lei meg, gråter dag inn og ut, ORKER IKKE MER jeg er en mislykket mor og helt ubrukelig, funker ikke for noe, og alle får til amming bare ikke jeg, slik føles det. jeg er så ufattelig lei og vet ikke hva jeg skal gjøre. tar all gnist fra meg, og all glede fra det og ha barn. jeg ser på barnet og tenker bare at vi ikke hører sammen, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, føler ingen gnist mer
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 får sikkert høre at jeg har svangerskapsdepresjon og at jeg må oppsøke hjelp, men det hjelper ikke. det er fordi ammingen ikke funker at dette skjer, er ellers ikke noe galt. jeg takler ikke at det ikke går bra, og jeg vet at det ikke hjelper meg å snakke med noen psykolog, så vær så snill og ikke skriv det. jeg er helt normal ellers, men TAKLER bare ikke dette mer
Blomman Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 mang som sliter m ammingen - ikke alle får det til - det vet jg siden jg er ammehjelper. Du er ikke mislykket om du ikke ammer. MAMMING ER MYE VIKTIGERE ENN AMMING! Det kan være liek mye kos og lenge babyen på armen og gi flaske - dre kan se hevrndre dypt i øynene og være nærme uten at puppen er med i bildet - men du kan og legge babyen inntil et bart bryst mens du gir flaske. Om du vil kan du maile til ammehjelpen (www.ammehejelpen.no) og be dem videresende til Blomman så kan vi mailes litt og evt ta en prat over telefon om du vi. Viktig at du får hjelp med dette- enten det blir amming - flaske ell en kombinsjon!
Blomman Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Det er ikke noe feil med deg heller - du er bare lei deg for at du ikke får det til - og det er lov. Man er sliten uansett etter et langt svangerskap og en hard fødsel og når da ting ikke nblir som man har håpet blir man lei seg - det skjønner jeg. Hvis du trro det kan være noe hjelp i å maiele med meg håper jeg du tar kontakt altså. Jeg skal ikke prese det til hverken det ene eller det andre - men vi kan sammen finne en brukbar løsning for deg og babyen din - og jeg støtter deg på det du vil! Klemmer :-)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 jeg føler at jeg skylder henne mer enn jeg kan gi henne, føler sånn skyldsfølelse og vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg elsker henne mer enn alt og dette går virkelig hardt inn på meg. jeg skal prøve å ringe sykehuset og høre om de kan hjelpe meg, føler at ikke prat hjelper lengre, jeg trenger noen som kan se på ammingen, evtl. si at dette barnet må du prøve dette og dette med, eller si, dette vil aldri fungere, mme er bedre. vil liksom ikke gi opp før noen med peil ser hva som gjøres og om noe gjøres feil osv.
Blomman Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Det høres bra - få noen til å se på amminga - det kan en ammehjelper og gjøre - noen kommer på hjemmebesøk - sjekk ut siden vår og - mange gode tips der! Du har ihvertfall en innstilling pm å prøne å lykkes. men ikke bli lei deg om du ikke får det til... du er den beste moren for babyen din uansett - men løpet er ikke kjørt - det er fortsatt håp om å få det til vet du klemmer
Gunn1 Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Hei på deg. Mitt råd til deg er at du ikke skal stresse dette med amming. Jeg har ikke fikset det på første mann - gav opp etter 3 mnd. Nå med nestemann så vil hun ikke ta brystet. Hun suger litt men slipper opp så fort hun må jobbe litt for å få ut melka dermed orker hun ikke mer. Dette igjen fører til at hun ikke blir mett og skriker/gråter masse. Jeg har ikke kunnet annet enn å starte opp med flaske til henne (hun er 3 mnd den 30). Dette fører selvfølgelig til at hun ikke vil ta puppen noe særlig mere med de ulempene det medfører. Men resultatet er et barn som er mett og fornøyd og mor slipper peset med amming som ikke funker. Jeg også sliter med vonde tanker rundt dette. Man skal liksom klare å fø opp sitt eget barn på naturlig vis men noen situasjoner gjør at enkelte av oss ikke klarer dette. Vi er ikke dårligere mødre av den grunn. Nå prøver jeg å kose meg med flaskematingen og det funker faktisk bra. Litt slitsomt med flaskene som må lages og varmes opp men det går. Det er faktisk også en del positivt med å gi flaske. Du kan ta deg et glass vin, spise alt du kanskje har unngått, få barnevakt og ta med deg mannen på en romantisk weekend osv. Tenk positivt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå