Gå til innhold

Ang. madrass. Må jeg kjøpe ny?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De sier at søsken kan dele madrasser. Du vet jo om det ble gulpet osv mye i den.

Er den like fin hadde jeg brukt den, hvis ikke hadde jeg kjøpt ny. Hadde det IKKE vært søsken eller evt. noen andre har brukt den i mellomtiden ville jeg helt sikkert kjøpt ny,

(vanskelig dette)

jeg har fått seng og madrass av svigersøster. brukt til to barn.

har både vasket madrassen og trekket til madrassen.og planer om å henge den ute når det blir minus grader. og så har jeg kjøpt et tisselaken som jeg skal ha i tillegg...

så jeg har ikke giddet å kjøpe ny...

Jeg har en madrass som er 30 år gammel som faren og alle nevøer og nieser har brukt-den er i vogga som kommer til å stå i loftstua.

jeg kommer til å putte den i vaskemaskinen en tur og så legger jeg jo på nye laken osv.

tror det blir overreagert på slike ting.

Tusen takk for svar! Jeg var ikke sikker på hva det var de advarte mot. Er det altså gasser fra evt. gulk og tiss? Jenta mi gulket ikke, og har ikke tisset på madrassen. Overmadrass er kjøpt inn. Da forstår jeg det slik at det er trygt?

Annonse

Såvidt jeg har skjønt er det OK hvis du får vasket madrassen på 60 grader eller mer. Det står masse info om dette på hjemmesidene til krybbedødforeningen.

Men, hvis jeg ikke husker feil så økes sannsynligheten for krybbedød med en faktor på 3 hvis madrassen har vært brukt av en annen i familien tidligere, og med en faktor på 8 hvis den er brukt av noen utenfor familien.

Det er også kun skumgummi madrasser det gjelder. (med gassene og sånn)

Jeg har madrass etter min første jeg også hun er 4,5 år og skal vaske trekket på den og brukes..

Ville brukt den madrassen du har jeg..

Jeg kjøper nye madrasser både til bagen, skuvsenga og sprinkelsenga jeg.

Hører på krybbedødforeningen som anbefaler at man ikke bruker samme madrass til flere barn, da er det jo en forhlyet risiko, og det ville jeg ikke orket å leve med dersom noe skjedde, er helt hysterisk med tanke på krybbedød.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...