Gå til innhold

Spes om Kiss/kidd

Anbefalte innlegg

Ved en tilfeldighet kom jeg innom 1 innlegg der det var snakk om kiss/kidd. Jeg hadde aldri hørt om det før, ei heller tenkt at det var noe spesielt- Men jeg ble nyskjerrig og gikk inn på flere sider der kiss/kidd var tema. Det er så utrolig likt på min datter, men det er noen ting jeg stusser på likevel.... Hun er alltid urolig, sutrete, skal helst bæres, liker lite å ligge på magen (veldig flink til å snu seg, men så blir det hyling), hun bråvåkner når hun sover for så å skrike, sover 30minx3 på dagtid, ligger alltid som en banan når hun ligger på siden, når hun ligger på rygg haller alltid hodet mot venstre. Hun blir bare mer og mer sutrete, så jeg begynner bli ganske frustrert etter hvert. Ammingen har stort sett gått greit, bortsett fra den første uken og noen små perioder inn i mellom. Hun er nå 6 mnd gammel. Hun var litt 3820 da hun ble født, tatt med sugekopp mens to presset på magen min, fødselen tok 12 timer...Men, hun har ikke problemer med å snu hodet sitt til noen av sidene, når hun skal sove elller rulle osv, så blir det alltid til venstre side. Vil ikke sove på høyre side. Barn som har Kiss/kidd, har de problemer med å snu hodet til begge sider? Skal til hs og lege i morgen, så tenkte høre litt med dem. Men greit å høre med noen som kanskje har vært i den situasjon, som har råd og tips. Dersom det er noe i dette, så er jeg redd at hverken legen eller hs her jeg bor har like peiling på akkurat dette.... Blir veldig takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6698223-spes-om-kisskidd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke noe diagnose på min pode...

Men: Han hadde skjev nakke, lå mot ene siden , likte ikke ligge på mage, og ikke så mange andre plager. Gikk til kiropraktor m han da han var 3 mnd. Han hadde låsning i nakken, 3 behandlinger + en kontroll time. Han lå i seteleie og ble tatt m keisersnitt i uke 34. Kiropraktoren tror jeg ikke visste så mye om kiss, men seteleie kunne være nok til låsningen.( Det sto en artikkel om KISS i foreldre og barn den dagen jeg hadde 1. behandling på poden ) Men allerede etter 1.behandling syns jeg at det var bedre for han/likte bedre å ligge på mage. Prøv en time hos kiropraktor. Jeg snakket med helsesøster om at han lå mest på ene siden, en mnd før, men fikk ikke så mye respons på det. Så neste mnd da jeg nemde det igjen, sa hun at det kan jo ikke skade å ta en tur t kiropraktor, de gjør ingenting om det ikke er grunn til det... Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6698223-spes-om-kisskidd/#findComment-6698901
Del på andre sider

gutten min har hatt kiss-kidd.

Bare en tilfeldighet at jeg fant info om det her på nettet.

Han greide ikke å snu hodet like bra til begge sider.

Sov veldig lite på daegn..noen ganger bare 20 min i løpet av en dag.

Han nektet å ligge,både i armer og i vogn.Hylskrek.

Ammingen fikk vi ikke til,lå bare å hylte.

Storgulpet,så nesten ut som han spydde.

Likte heller ikke ligge på magen.

Var kjempeanspent,greide nesten ikke få opp nevene fordi han klemte til så hardt.

Lå i banan form.

Gikk til fysioterapeut og manuellterapeut på barneklinikken i oslo,der er de kjempeflinke.Etter 3 behandlinger er han bra,og vi har en helt ny gutt her.

Her hadde verken HS eller lege hørt om dette,så hvis du ikke får noen respons,anbefaler jeg deg å ta kontakt med manuell terapeut selv.

www.kiss-kidd.no

www.kiss-kiddforum.com

Her kan du finne mere info og kanskje behandlere også.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6698223-spes-om-kisskidd/#findComment-6700959
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...