Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg hadde uregelmessig mens før jeg ble gravid...siste var 9 februar og legen sier nå at terminen min er 11 des. Først sa han 24 des, jordmor sa 14 des. og nå altså 11 des. Jeg hadde en liten blødning 26 februar...kan det ha vært festeblødning? Ville du ha bestilt deg en ekstra UL sjekk hvis dette gjaldt deg?
løv@ Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg er ganske sikker på at min UL termin er feil. (nesten 2 uker). Men ungen kommer når den kommer, så en ekstra UL har vel ikke så mye for seg?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg tror ikke det er god nok grunn til å få en UL til. Da må du eventuelt ta en privat å betale for den. Men barnet kommer jo uansett nå det kommer. Før,til eller etter termin. Slik er det jo for alle. Bare sørg for å ha alt klart en liten stund før 11 desember så går det nok bra.
Skrømti Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Det var da rare greier.. Jeg hadde siste mens 8 feb, og har mens termin 17 nov! Termin etter ul er 12 nov. Legen må ha tatt utgangspunkt i at blødningen 26 feb var mens, vel?
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg ville bedt om en ekstra UL når det begynner å nerme seg den første terminen, for å utelukke at du går på overtid. Ser at det blir skrevet her at den kommer når den kommer, men det er jo også kjent at overtidsbarn ikke er å spøke med, så en ekstra UL for vekstestemering og sjekk av morkakefunksjon synes jeg du kan få. Forrige svangerskap hadde jeg veldig usikker menstermin fordi jeg ikke visste når siste mens var, og da jeg kom på overtidskontroll etter UL- termin viste det seg at han nok hadde ligget mye lengre enn 41 uker i magen min, og det ble bestemt keisersnitt i all hast.
Love2bemom Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Hvordan kan det ha seg? Jeg hadde siste mens første dag ca 5april...og har termin 13 jan...og du hadde i februar og har termin i des?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Ja- det er merkelig!Legen har også lurt veldig på dette:-/ Jeg skal bestille ekstra UL i morgen...tror det er lurt. Tenk hvis babyen kommer i slutten av november .. og jeg som ikke skal gå ut i permisjon før i slutten av den måneden! Hjelpe meg... Magen min ble også fort stor i forhold til ukene mine synes mange folk...
hønsemor Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg ville bestillt ekstra ul i morgen! Siden det er så rart med de ulike terminene og når du hadde mensen sist. Jeg fikk to ul fordi jeg hadde veldig uregelmessig mens året før jeg ble gravid med førstemann.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, jeg skal bestille UL i morgen... får håpe de kan finne ut noe mer presist denne gang! Blir helt stressa av dette jeg:-/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå