Gå til innhold

ivf Riksen, ventetid?

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er ferdig utredet til søskenforsøk på Riksen. De mottok og registrerte søkn. den 2 okt. Det jeg lurer på er (blant annet):

-tar det lang tid å bli "godkjent" på riksen? (vi er jo foreldre fra før, og er utredet på lokalt sykehus)

-Hva ser de på for å godkjenne oss?

-Hvor lenge må man vente? (mange sier 9 mnd, men har også hørt at det er kortere ventetid nå for tida, da vi ikke trenger mikroinseminasjon, dvs, sæden er helt ok, det er jeg som ikke har eggløsninger)

håper på svar... noen som er likt i løypa? håper å kunne holde kontakten med noen i samme situasjon...

Kort om oss.. vi har en gutt på 2 år, vi mistet en baby i tolvte uke for litt over ett år siden, og ønsker inderlig å få en baby til, men har som sagt ikke eggløsning. (selv på trippel pergo kur slapp jeg ingen egg)

noen som kjenner seg igjen? eller som er i lignende situasjon?

håper dere lykkes med ivf osv alle sammen... det er fryktelig slitsomt å tenke på dette dag ut og dag inn, og å vente og vente... jeg er jo utrloig heldig, som har ett barn..han er vidunderlig! men ønsket om en til er enormt...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6697483-ivf-riksen-ventetid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svarte deg på "Sliterne" for noen dager siden...

Det er 9 mnd. ventetid på Riksen for IVF, for ICSI er det opp til 12 mnd. ventetid. Så lenge du er under 39 år (søknaden må være sendt mens du er 38) og dere begge tester neg. på HIV-prøven skal det mye til for at dere blir avvist.

Synes du ventetiden virker lang går det ann å stå i kø på Riksen mens du tar en privat forsøk i mellomtiden.

:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...