Gå til innhold

Blir barna lykkelige hvis...

Anbefalte innlegg

Skrevet

foreldrene samarbeider om alt, tilrettelegger alt for barna, prøver å ha det koselig og trivelig hver dag, ikke mishandler av noe slag etc. ja prøver å gjøre alt det rette.

Ja, jeg gjør alt jeg bare kan for at vi skal få lykkelige barn, men her i huset har vi nå en stort sett sur og tverr firåring og en baby på 10 mnd som nesten aldri flirer :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Meiner du at fireåringen har vore sur frå fødsel til no?

Skrevet

Nei, det har hun ikke. Men hun har ikke vært den med det beste humøret og alltid et smil på lur. Hun kan flire og tøyse hun også så klart, men hun har jevnt over et jevnt humør (vel i det siste har trassen vært ekstra ille da)

HI

Skrevet

Hvordan har du det for tiden da? Er du sliten? Trenger du en pause? Jeg tror egentlig at du finner mye av svarene her. Har man det bra selv, så tror jeg det er mye lettere at dette smitter over på de rundt seg også.

Skrevet

Jeg har det bra, men det tærer jo på når firåringen bare finner på ting for å irritere. Begynner dagen med godt humør og daler vel når firåringen begynner med trasset sitt sånn helt uten grunn!

HI

Skrevet

Er ganske urealistisk å tenke at din fire åring skal gå rundt å smile og være glad hele tiden bare fordi du mener den ikke har noen grunn til å være sur. Ikke sikkert du ser hva problemet dens er, men tror du burde være mer åpen og prøve å se hva problemet er istedet for å si at det trasser 'uten grunn'. Ikke ta det personlig når det blir dårlig stemning, prøv heller å finne ut av problemet. Tror det er viktig at du viser barna dine at det er rom for alle følelser i din familie, ikke bare 'de positive' følelsene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...