Gå til innhold

7+0 i dag og livmora kjennes på utsiden nå:)

Anbefalte innlegg

i går hadde jeg skikkelig vondt i magen og korsryggen- og fikk for første gang sånn "ekte" bekymring- for det var skikkelig vonde mens smerter- men tenkte at det var sonn "livmor.hopp" og trøstet meg med det- i dag er det mye bedre, men vondt i livmor enda-

men det har jeg hatt forøvrig hele tiden siden befruktning ( to uker på vei) men var liksom ekstra mye i går da, etter en ukes tid uten å ha kjendt så alt for mye..

men ble litt stresset av det også jeg da, så synest egentlig det er flott med litt vondt der nede:) kan faktisk kjenne livmora på utsiden nå- ca to-tre cm over skambenet-!!! er 7+0 i dag:) jeg er så spendt på om det er flere der inne, har hatt feeling på det siden før jeg fik feeling på at jeg var gravid- sprøtt, vet det :)

men i går når jeg fikk snev av bekymring måtte jeg jo minne meg selv på at jeg er både kvalm blitt og puppene blir ømmere for hver dag som går:) fått kløft og greier jeg:) :) ( jepp, har små fra før- ammet i 1 1/2 år med gulljenta mi)- later som om det har noe å si selv om de alltid har vert små- hihi:)

vert stille fra meg den siste uka, men alt er bra altså, bare så uhorvelig trett at jeg er sikker på jeg kunne tatt verdensrekord i soving nå:)

noen andre som er 7 uker her inne da? kjenner dere livmora nå eller?

Fortsetter under...

Er 7+0 i dag jeg også. Jeg må innrømme at jeg ikke vet hvordan jeg kjenner etter livmora, og jeg tørr ikke klemme der *skrekk*. men jeg har jo speil da, og det syntes ja... Familie og venner bemerker det. Folk som ikke kjenner meg tror sikkert bare jeg er feit. Men nå har jeg jo bestilt meg trøye her inne hvor det står: Jeg er ikke feit, jeg er gravid. Så da unngår vi missforståelser. Hadde også veldig mens vondt i går, og litt i dag. I dag utsatte jeg meg selv for et lite adrenalik kick. Jeg hadde i all hemmlighet lagt inn et bud på en bil på bilauksjon, via nettet. Så vi måtte reise dit og se på den. Vi ble overbudd da, men fikk oss en annen en til en billig penge. Skal bli deilig med bil igjen etter snart tre år uten!!! Ble litt urolig for magen når pulsen pumpa som verst der kan man si....

jeg tar fingrene og "trykker" på skambenet- (trykke lett velogmerke) så kjenner jeg rett over skambenet, og at det er "hardt" der- Må ikke vere tiss- tømme blæra først er lurt:) hardere enn normalt, men mykt-hardt på en måte-- nå kjenner jeg et par tre cm over skambenet at det "harde" runder av innover i magen på en måte-- vanskelig å forklare men:)

er mitt andre svangerskap så jeg vet på en måte hva jeg skal kjenne etter, men jeg husker jeg kunne kjenne sist også, og at jeg følte det var en slags milepæl:)

når jeg står og kjenner etter er det enda hardere, og da kjenner jeg heller ikke "avrundingen" men da er det magemusklene som blir presset ut..

når jeg ligger å kjenner etter kjenner jeg det godt, og jeg kjendte etter akkurat nå liggendes på sofan, og nå buler den faktisk litt ut også ( litt høyere enn skambenet) ..

hm, hm, prøv da jenter, og fortell om dere kjenner noe:)

har kjendt etter sikkert et par uker jeg nå, men ikke før...tja.... siste uken har jeg vert sikker.. (tror jeg) hehe- men sikkert 5, 6, 7 uker på vei før det kan kjennes?

og selvsag: veldig individuelt altså, så ingen blir redd om de ikke kjenner noe- viktig!!!

ja må bare si atte trykke høres egentlig litt feil ut- KJENNE er vel mer det rette ordet:)

synes også det er ubehagelig med trykk der, takler ikke noe som strammer, og prøver hele tiden å verne området der når jeg leker med gulljenta mi:)

Annonse

ja jeg også ser feit ut nå:) skulle hatt meg sånn trøye jeg også:)

tihi! lyst på en "made in bed" også jeg:)

kjøpte dere bil i dag? så gøy! hvilken bil da?

jeg tenker litt på bil-problematikk, siden vi har to- tre åringer i hus annenhver helg, og en uke i mnd ( sambo sin sønn og jenta mi er like gamle) og de bruker sete begge to- og det er ikke plass til ett sete til der baki... hm, uff jaja, jeg driter i det en stund til tror jeg... ja herregud,, tenk om det faktisk skulle stemme mine mistanker om flere?? jaja.. :) håper vel kanskje litt mye på det.. fett ja, masse fett:)

det er så gøy at vi er like langt regnbuemor:)

He, he... Vi skulle ha stasjonsvogn, og endte opp med en bitteliten nissan Almera. Knall rød! Ikke spesielt familie vennlig, med en toåring som har ganske stort sete, så et sete til. Er litt usikker på om vi må ha vognen på taket :9 * ler så jeg griner* men bil er bil. Er enda verre og frakte alt med buss!!!!

Made in bed er kul. Men passer ikke her i huset. ( vi er jo to jenter, og har "hatt" oss på klinikk *ler igjen*.

Kanskje treåringen kan gå over til pute innen babyen kommer?! Men om det kommer fler enn en må dere vel uansett investere i en syv seter vil jeg tro? Ja, ja. Tiden vil vise.

Ja artig at vi er like langt. Trodde jo jeg var noen dager til jeg men der regnet jeg feil kan man si. Tipper det blir justert litt på UL også, men enn så lenge er vi helt likt!!

Nå har jeg "klemt" litt, og det er faktisk veldig hardt, men det er ganske mye over skambeinet ( altså det strekke seg ganske langt opp), en hel hånd ca, det kan da umulig stemme???

hihi! en hel hånd!!! firlinger der i gården tror jeg:) må nok ordne ny bil igjen ja:)

så spennendes med to mammaer! så fint at dere også endelig får "lov"- var det ikke sånn at lesbiske måtte utenlands for å få assistert befruktning? bare hetrofile ektefolk som fikk det privilegiet her til lands?

ble så nyskjerrig jeg nå:) men "bytter" dere på å vere gravid da kanskje? åååå det må vere herlig med en partner som faktisk kan vite hvordan det er å vere gravid!!! og hormoner og berg og dalbane er jo ikke ukjent for kvinner, selv om de ikke har vert gravide:) du er heldig altså:)

ææææhhhhh????? Vi er tidvis TO med hormon svingninger. Det er IKKE å anbefale kan jeg si deg!! *ler og ler*

Vi har vært i Danmark. Det er ikke lov i norge!! Og huff a meg, og min kone må adoptere sine egne barn. Holder på og adopterer toåringen nå! Det er helt sinnsykt, men men.

Det er bare meg som må i ilden ser det ut til. Kona har ingen som helst lyst til hverken og gå gravid eller å føde. Hun sa forrige gang at hun skulle se det ann. Om det så vondt ut, da ville hun ikke. Og nå vil hun altså ikke. Så det vondt ut og føde altså??? hmmm...

Annonse

hehehe:) jaja, tenkte på det ja, dobbelt opp med hormoner:) men hun får bare føie seg i rekka av "den ikke-gravide" i et forhold- hun må bære deg på gullstol, selv om hun også er dame:) fnis fnis:)

vondt å føde? den var ny! :)

men men, jeg liker å ha baby i magen, selv om jeg undrer meg over hva er det jeg har gjort!!!???!!! når det er vondt som verst i ryggen/ bekkenet-

for meg er det det verste. kvalme og vondt i livmor er å foretrekke- men, det er for en periode (håper jeg) og nå gleder jeg meg bare til å kjenne bevegelsene:)

så det er sånne neandertal-regler enda? fy søren, lurer på hvor likestillingsombudet er i slike tilfeller.. men fikk dere dekket kostnadene? eller må det betales fra egen lomme?

Jeg prøvde også å kjenne etter, tror kanskje jeg kjente det og. Men da jeg forsnøyd fortalte samboern min det ble han helt hysterisk: "Du må da ikke trykke der, du kan jo ødelegge noe!!" Jeg prøvde å forklare at det kanskje skulle litt mer til, men nei!, DET trodde han ikkeno på! Litt overbeskyttende kanskje? ;)

Liker det jeg også. Men liker ikke 1.tri. Og sliter med litt fødselsangst, men ut skal h*n så det får gå...

Må betale selv fra egen lomme. Men det er ikke veldig dyrt. Ca 4000,- pr gang. Vi måtte prøve fem ganger nå, så det blir jo litt penger, men det er det faktisk verdt!!

hihi,gi samboen din en opplysende bok om svangerskap,så skjønner han kanskje bedre at kvinnekroppen er en fantastisk maskin!! Rene skjære rugekassen,og den er godt polstret,nettopp for å passe på at det ikke skjer nurkene våre noe!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...