Sunshine:0) Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg lurer på når dere pakker bagen? Jeg er 34 uker, er det på tide?? Og hva skal jeg pakke?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har ikke pakket bagen enda, men må vel gjøre det snart. Termin om 13 dager!!
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Den står klar.. husker ikke helt når jeg pakka.. var vel rundt uke 34 tror jeg
hønsemor Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg er i uke 36 og har ikke pakket. Lurer egentlig på når jeg må jeg også?
Mammatiltotrollunger Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Hei, jeg er i uke 34 og tenker det samme. Fant denne greie oversikten på www.snartpappa.no: Tips om hva du bør tenke på: • Helsekort for gravide • Blodtypeark og evnt. andre papirer vedrørende helse og svangerskap • Evt. medisiner hvis du bruker det (snakk med lege, jordmor, barsel-/fødeavd) • Klær (morgenkåpe/joggedress/privat tøy.) • Evt. tøfler, sandaler eller innesko • Undertøy • Amme-bh/ammeinnlegg • Store bind med vinger, kan være begrenset utvalg på sykehuset • Evt. klær for hjemreisen • Toalettsaker • Frukt, kjeks, druesukker, noe søtt • Proviant til pappa dersom fødselen tar tid • Skrivesaker (evt. papir, notatblokk, frimerker, penn/blyant) • Barnets første bok • Evt. en huskelapp/adressebok med telefonnummer til familie og venner • Litt penger (småpenger for evt. telefon, parkering, kiosk etc..) • Evt. telefonkort/kontantkort • Lesestoff • Musikk (evt. bærbar cd-spiller/i-pod, cd´er) • Mobiltelefon (sjekk med sykehuset hvor det er lov å bruke denne) • Fotoapparat/videokamera • Husk evt. lader for telefon, fotoapparat eller videokamera For barnet kan man evt. tenke på dette: • Body, truse og trøye • Sokker • Sparkebukse • Lue • Babyvotter • Kjøredress • Babyteppe og evt. babypose • Sovebag til hjemreisen • For de som har en lengre hjemreise, enten med bil, båt, fly eller tog, så bør man også tenke på at man nå er i bleieskiftperioden. Man får også bleier på sykehuset. • Husk også at babyen skal sikres i bil (bilstol/sikkerhetsnett for bag)
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har i uke 40, og har ikek pakket klart. har satt frem en stor veske/bag, og lagt oppi nye store gode truser, amme bhèr, et par amme topper og en joggebukse og en cardigan. Toalettsaker osv. bruker jeg jo daglig. Så om vi må dra avgårde i all hast så får gubben kalre å pakke resten når fødselen er over.
Mammaen te prinsesså<3+en til Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg er i uke 36 nå og etter en tur på føden inatt, der det viste sammentrekninger på reg. så kommer jeg til å vaske babyklær og pakke mine egne klær ganske snart!!
camilla gutt 06+gutt10 FØDT:) Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg tenkte å pakke bagen nå i dag siden det bare er 3 uker til termin (og litt fordi jeg har hatt så vonde kynnere de siste kveldene nå, så jeg blir ikke veldig overrasket om det skjer noe snart..). Fin oversikt over her. I tillegg tenkte jeg å ta med teskjorteskift til pappaen og håndkrem.
Leola Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 legger vel oppi undertøy, ammeinnlegg å noen klær 2 uker før. resten tar jeg når det starter.
Mayken Skrevet 16. oktober 2006 #11 Skrevet 16. oktober 2006 Kofferten pakket jeg helt ferdig i går. Er 37+1 i dag. Har pakket til alle 3 jeg. vi skal ha familierom, så jeg syntes at jeg like gjerne kunne pakke det pappaen vil trenge også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå