Gå til innhold

Det er nå det blir spennende!

Anbefalte innlegg

Skrevet

... tok siste p-pille på fredag.. venter mensen på onsdag, så etter det blir det spennende å finne syklusen min, finne El..... alle tegn, el-slim, hele pakka... og selvsagt OM prøvingen begynner for fullt.... *spennende altså*.. lurer også på om humøret bedres av å kutte ut de hormontablettene. Hvilke effekter merket dere av å slutte på pillen?

Vet dere hvor lite B12-nivået må være før effekten av folat uteblir?

Viktig... må spørre legen min om det i morgen. Kanskje jeg burde hatt en B12-injeksjon i stedet for å ta tabletter, kanskje både og?

Noen leger her? Noen sykepleiere som jobber på legekontor som vet?

Vil jo ikke at effekten av Folat skal utebli!!

Skal begynne å tempe på tirsdag, sånn at jeg er klar til å notere ned med en gang TR kommer, begynne med EL-tester, sjekke slim..

Disse tabl skal jeg ta:

*Folat

*B12 (skal ta de i et år)

*Omega 3 (woman-ting)

*kalktabletter (lite meieriprodukter på meg)

*C-vit

Noen som har andre tabletter å anbefale? Andre råd?

Et rotete innlegg dette, håper dere bærer over med meg!

Fy så spent jeg er altså.... måtte bare formidle det til dere!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jippi!!!! Da er du prøver :-) Velkommen til klubben!

Angående kosttilskudd så er det alltid best å ha et balansert kosthold og få i seg ting gjennom mat. Når det gjelder kosttilskudd fordi man er barnløs så har jeg lagt ut på min tipsliste i nyttig info en liste som foreningen ufrivillig barnløse har på sin side...

selv tar jeg og mannen sink, selen, fiskeolje og folat. Burde ta E.vitamin også...

Men du trenger ikke pøse på med alt dette nå i begynner fasen, se det heller litt an. Et nok å holde styr på med temping og el tester :;-) Temping er det jeg kan anbefale mest å gjøre i begynnelsen slik at timingen blir riktig. resten burde gå av seg selv :-) Og så folat da som alle prøvere skal ta :-)

Lykke til da!!

Skrevet

Oj oj, så gøy! Det er virkelig kjempespennende å være prøver. Noen dager er selvsagt ikke fullt så spennende, feks de dagene tanta dukker opp helt uten å være velkommen. Men jakten på el og dagene frem til IKM er spennende :-)

Lykke til da. Høres ut som du har alt klart!

Skrevet

Heia :D

Nr1. Humøret bedres IKKE av å slutte på pilla....ihvertfall ikke for alle..hehe...jeg ble KJEMPESUR...og jeg kjente ikke igjen kroppen min...1 mnd var ett helvete...og jeg overdriver ikke..hehe...men dette er jo individuelt....90% av de som slutter på pilla tror de er gravide 1 mnd pga av alle sympt...hehehe...men d er ikke sympt på gravid med på avhengighet tror jeg:) tihi

nr2. Du trenger vel bare å ta en tablett folat som alle oss andre:) det er d leger og farmasøyter anbefaler. Trenger ikke mer eller mindre.....

hehe..en ting skal du ha ..du er forberedt skjønner jeg...jeg gjorde ingenting av de tingene der de første mnd..husk at kroppen er i totalt ubalanse....ingenting er som det skal..for meg ville d blitt bortkastet og stresse med temping og masse tester første mnd..jeg er glad jeg brukte 3 første mnd på å kartlegge kroppen min....:)

Og en ting til har jeg lært på dette halvåret....DRIT i livmortappen...den er ikke til å bli klok på ..og man kan gjøre mer skade enn man tror...infeksjoner osv....jeg har sluttet å tatt på min....sjekker slimet ja:) men heller ikke det henger jeg meg såå veldig mye oppi...sjekker papiret..og når jeg ser noe jeg tror er elslim prøver jeg å strekke det..de første mnd var jeg inn flere ganger og sjekket..fikk sopp osv..ikke bra!

Jeg har tatt folat, omega3pluss tilskudd og passer på å spise sunt og variert samt drikke masse vann:)

Mer kan man ikke gjøre...

og ja..til sist...som ingen sa til meg...IKKE ha for store forhåpninger til de første pp...jeg ble kjempelei meg og skuffa..vært enklere om noen fortalte meg realiteten medegngang..hehe..men det er no meg da:)

klem og lykke til!

Skrevet

Ja, dette er skikkelig spennende!

Jeg er snart "ferdig" med min første prøveperiode og gjett om jeg har kjent og følt og tenkt og grubla 1000 ganger mer enn jeg trodde jeg noen gang skulle gjøre..! Legger litt av skylda på BIM, der jeg skjønner avhengighetsfaktoren er høy! :0)

Jeg tar folat og omega3, antioksidanter og vitamineral... Sjekket slimet og "kjente" på kroppen min. Men som de sier er det nok litt ubalanse pga lang tids pillebruk..men, men. har IKM på onsdag og er superspent for det! Regner ikke med at det har skjedd noe, men er gøy likevel. :0) Lykke, lykke til!!

Skrevet

kan jeg spørre hva IKM står for?

hilsen grønn

Skrevet

Ikm=Ikke kommende mens..

Skrevet

Weeeeeeeeee :)) ENDELIG ferdig på siste pille ja;) Håper virkerlig ting ordner seg! :) Ønsker deg bare lykke til! :)) Nå skal vi i Bergen også blir gravid! :)

Mange klemmer til deg! :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...