Sivalur Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Har en nydelig liten gutt på 4 mnd. Frem til han ble 3 mnd var det omtrent ikke lyd i ham, gråt kun når han var sulten. Da han ble 3 mnd begynte han å gråte litt oftere, f.eks når han er trøtt. De siste 3 kveldene nå har han vært helt umulig. Jeg skjønner ingenting.. Ikke vil han spise og ikke vil han sove, før hjalp det hvertfall å gå rundt med ham, nå nytter nesten ikke det heller. Han bare sutrer, eller til tider hylskriker. Holder seg til ørene en del når han skriker. Men kan ikke skjønne at det skal være ørebetennelse, for da ville han vel skreket hele døgnet? Er litt fortvilet nå.... noen som har noen råd eller trøst? Har prøvd å gi han et bad, få han til å rape, gi pupp. Akkurat nå ser han på akvariet, da er han rolig. (ps: trenger ikke forslag om ferber-metoden og andre skrikekurer...)
Sivalur Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2006 Ja det var jo heldig for deg Men ingen som har noen mer konstruktive forslag?
-carina- Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Kan det være tenner? (Min er mindre enn din, men alltid noen som foreslår det når barna plutselig forandrer gemytt!) ) Det kan jo selvfølgelig være ørebetennelse. Er ikke sikker, men er det ikke sånn at det blir værre når de legges ned enn når de er oppreist da? (Tror det blir verre etter at de har ligget en stund, og tror også det ofte kommer i forbindelse med forkjølelse.) Skriker han selv om han får puppen? Kan ikke være det at han får for lite mat? Min begynte plutselig å sutre litt her, prøvde å gi flaske etter puppen, og da drakk han 80 ml... Så fikk tydeligvis ikke nok. Kanskje han er overtrøtt? Synes dette med søvnbehov forandrer seg hele tiden. Kanskje han er inne i en periode hvor han trenger mer søvn enn det han vanligvis får? Håper du finner ut av det! )
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Vår snille prins på 4,5 mnd har de siste nettene hatt noen veldige skrikeøkter (og han som har sovet som en engel nesten siden fødselen, sukk...). Han har ikke villet ha puppen, har ikke hatt tydelig vondt i magen, det har har vært vanskelig å bysse ham til ro, han har hatt ren bleie etc. - altså ingen forståelig grund til all denne skrikinga! Lillegutt tar seg også til ørene, og hvis han får tak river han godt, huff... Jeg mener å huske at storesøster hans også hadde noen slike perioder, men i ammetåka her er hukommelsen kort... :o/ Jeg og mannen min tror det kan være tenner på gang, selv om gommene hans her ikke har antydninger enda. Tennene til de små begynner å vokse allerede i mors liv, og selv om de kanskje først kommer etter 6 mnd alder så kan de gjøre infernalsk vondt før de bryter gjennom, faktisk i månedsvis. Sukk, vi har dermed en liten mann som sannsynligvis har vondt pga tenner, og en prinsesse på to som holder på med fire 2-års jeksler :o/
mam2gutr Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Han kan være overstimulert. kanskje han bare trenger litt mer fred og ro og er av den typen som liker å ligge litt for seg selv. prøv å legge han ned når han sutrer istedenfor å rugge på han. Vær i nærheten. evnt. prat rolig med han. kanskje er han lei av kontakt og/eller er varm. Hvis du prøver å få han til å "holde ut" til natta har jeg erfart at det ikke er noe lurt. la babyer sove når de ønsker og aldri vekk en sovende baby.
ole-jørgen Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 Kan veldig godt være at han får sine første tenner. Vår sønn som nå er snart fem måneder, har vært plaget med magen fra han ble født til ca 3 mnd, deretter fikk han noe utslett som klødde, så han har vært en veldig urolig liten gutt, men plutselig ble han fryktelig urolig, ville nesten ikke sove hverken natt eller dag. Vår førstefødte sønn fikk ikke tenner før han var 7 mnd, så jeg trodde ikke det var det, men joda da han var 4 mnd og en uke, sjekket jeg tilfeldigvis munnen og der var det en tann gitt, 3 dager senere kom tann nummer to, stakkars, ikke rart han var urolig. Nå er han så smilende og blid som aldri før, jeg smører gommene hans 2 til tre ganger per dag.
Sivalur Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. oktober 2006 Tusen takk for svar. Ser de fleste mener tenner og det er det jeg begynner å tro selv også, selv om det er tidlig. Tror ikke han er overstimulert, for han får ligge mye for seg selv og pludre også. Har latt han styre både spising og soving selv og etter noen økedøgn forrige uke er jeg sikker på at det er nok melk. Det ordnet seg til slutt i går kveld da jeg bysset litt 'kraftigere' enn jeg har prøvd før, plutselig ble han rolig og så sovnet han. Får se hvordan det blir til kvelden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå