Gå til innhold

juni termin her og

ludvig

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja. Jeg sier 5 uker på vei, men det er tydeligvis så ymse. Ser ut til at det blir masse junibabyer her da!!

Jeg har ikke så mye symptomer, litt trøtt og UTROLIG vimsete. Mister alt hele tiden.. Ellers er jeg dessverre pisse-nervøs hele tiden for at det ikke skal gå bra, tror jeg må bestille meg en ultralyd i uke 7, er det ikke da de kan se hjertet? Det vil nok berolige meg masse. Blir deilig da 12 uker er passert.

Ser frem til masse gleding sammen med dere junidamer! :)

Hmm.. jeg er i 6. uke, og da 5 uker på vei? Uansett; jeg ringte legen min og ba om time. Det skal du få sa hun. Om 4 uker! Hva? sa jeg. Jeg som er så gammel?

Men, neida. Hun går faktisk ut fra at dette går helt strålende hun...

Jeg er ikke akkurat trygg på dette, men ikke hysterisk redd heller.

Gleder meg til å begynne å glede meg. Sammen med masse andre flotte junidamer!

Når det faktisk går opp for meg, og tummelumskheten kun skyldes graviditet og ikke sjokk :-D.

Det er ganske rolig her inne egentlig, tatt i betraktning av at det er så mange trøtte, irritable og hormonelle damer på en gang.

Jeg står for min del, familien merker det nok litt, men jeg biter tenna sammen, og merker utrolig godt selv at mine reaksjoner litt for ofte er helt irrasjonelle.

Men ellers har jeg det ganske fint, småkvalm og det jobbes fælt i underegt., men alt det er jo bare strålende og et godt tegn.

Det blir vel sånn at man går i sin 6. uke når man er mellom 5 og 5+6 .

Så da begynner jeg på min 7. uke om et par dager. HURRA!!

Gøy med så mange junibabyer, lurer på om det er lurt å bestille fødeplass snart jeg, det ser ut til å kunne bli fullt. Ü

Noen som skal til Ullevål her?

Annonse

Det vil jeg tro :-)!

Jeg lurer nemlig på masse! Har ingen erfaring fra før så jeg må spørre der jeg vet det er svar å få ;-). Dessuten elsker jeg å slarve!

Bestille fødeplass? Jeg trodde for eksempel at det skjedde automatisk? Regner uansett med at det blir Ullevål.

mulig jeg bør omdøpe nicket til Den utvitende Enestående :-D!

He he, det ordner seg nok etterhvert. Jeg har gjort dette 2 ganger før, men det er 9 år siden sist. Mye som har endret seg, og ikke alt er som jeg husker. Jeg er dessuten litt mer engstelig nå, kan ikke huske at jeg bekymret meg en tøddel for 9 år siden...

Legen bestiller fødeplass, eller jordmor. Men man må passe på at det skjer litt kjapt tror jeg, på 1. kontroll for.eks. Vet mange som har måttet ta turen til bærum eller lenger pga plassmangel. Man er jo uansett ikke sikret å få den plassen man får tildelt, siden disse babyene har helt egne bestemte meninger om når de vil se dagens lys.

Ikke kapasitetsproblemer forsåvidt på Haukeland. Jeg fødte på avd. Storken sist og fikk enerom i flere dager. Vanlig avdelig KK får man ikke det.Men man får hvertfall plass.. :) Du bør sikkert søke på første kontroll.

Apropos: fler som syns svangerskapskontrollen har blitt for laber? Jeg har fått time i uke 9, og etter det jeg forstår skal man da ikke tilbake før ETTER ultralyd.. Hva med hjertelyden da?? Jeg vil nå gjerne høre den så snart den er hørbar liksom..

har fått time hos lege om 2 uker. Vil da være i 8. uke. Kommer til å forlange duotest og eventuell fostervannsprøve. Har en på 4 og ei på 2 men denne gangen er jeg faktisk redd for at det er noe galt. Rart med tanke på at det ikke er mange årene siden jeg fikk minstejenta, men jeg vet jo at sjangsen øker med alderen. Har der vurdert hva dere skal gjøre?

Annonse

Hei! Jeg har fått time hos legen først om 4 uker... Ble litt overrasket i og med min anseelige alder (39 :-)). Når det gjelder hva som skal gjøres og hvilke valg som kan tas så er jeg novise. Men, jeg vet at jeg ikke skal ta fostervannsprøve. Tror jeg... Avventer en ultralydsundersøkelse først i hvertfall. Kanskje... Oi, oi. Jeg tror jeg skal lytte til erfarne fjellfolk.

Har vært hos legen og ble da henvist til genetisk veiledning (tror jeg det heter) Det er vel der jeg må ta valget om jeg vil ha duotest eller FVP. Tror vi har bestemt oss for duotest i første omgang, vet ikke helt enda, får høre hva de sier på sykehuset.

Det kommer til å være 10 år siden sist jeg fødte ved termin, det føles ikke så lenge siden det heller...ü

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...