Happy:-) Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Sønnen vår har nå 40,2 i feber. Ekkelt høyt syns jeg. Hittil har han bare hatt toppen 39,9. Han ligger og småprater i søvne og er helt kokvarm. Har gitt han en febernedsettende nå nettopp. Har dere erfaring med så høy feber?
Expat Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jupp, og du vil ikke vite... Febernedsettende er bra, ja. Feber over 39,5 er ikke nyttig.
Ranveig R Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Guten vår hadde same temperatur då han hadde den 4. barnesjukdommen rundt 10-11 mnd gamal. Han var forferdeleg slapp. Han låg (temmelig naken) på brystet mitt og sov/halvsov til feberen gjekk ned etter eit par dagar. Han fekk paracet eit par gongar og gjekk ned ca 1,5 grad, men gjekk opp att etter ca 3 timar. Han drakk ein del frå puppen og litt vatn frå koppen sin. Vi ringte legen den tredje dagen med høg feber og dei ville sjekke han sidan han var såpass liten. Fann ikkje noko gale, men fekk beskjed om å kome tilbake om feberen ikkje var på veg nedover etter ein dag til, eller viss den kom opp mot 41 grader. Eg hadde forresten ein fuktig klut (ikkje isklad, litt lunken) som eg strauk småen over håret/panna med. Det såg ut til at han synest det var godt. Husk å gje vatn og kle av han. Viss du blir veldig bekymra så ring legevakten. Dei har erfaring med dette, og seier ifrå om dei vil sjå på guten. God bedring til guten din.
Twig Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Hittil har jeg bare opplevd feber på 39,1, men ho har vært veldig slapp og sutrete da ho hadde det.
To under Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, datteren vår har hatt opp i 41, men heldigvis ikke feberkrampe. Hvis feber er veldig høy selv om han har fått febernedsettende bør man være litt obs og kanskje kontakte lege. Jeg pleier å sette på vekkerklokke de nettene hun har hatt veldig høy feber., slik at jeg sjekker henne et par ganger iløpet av natten.
To under Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg glemte å si at jeg synes datteren vår var veldig slapp og bare sov da hun hadde høy feber. Da vi var hos legen, sa legen at så lenge hun gråt/protesterte da de skulle ta blodprøve og kikke i ørene var hun ikke ille slapp...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå