Gå til innhold

Gode kaker til fryseren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man fryse brownies?

Har dere noen andre forslag til kaker man kan ha i fryseren?

Ikke iskaker..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om den gikk gjennom. trykket litt feil her

jeg fryser mine brownies, og det går veldig bra. Min samboer liker faktisk kakene best når de kommer rett fra fryseren:-) Har også en sjokolade kake som er god å fryse.

4 egg

4 kopper sukker

4 kopper hv.mel

2 ss kakaopulver

4 ts vaniljesukker

4 ts bakepulver

2 kopper melk

300 g smeltet margarin

Rør først sammen egg og sukker, og bland alt det andre vekselvis inn.

Ha røra i ei smurt langpanneform, og stek på 225 grader i ca 15-20 min.

Glasur:

400 g melis

8 ss smalta margarin

8 ss kaffe

2 ss kakaopulver

4 ts vaniljesukker.

Alt dette blandes godt, og has på kaka mens kaka er varm. begynn å smøre glasuren på langs kanten av kaka, så slipper du at alt faller ned og lager "hull" i midten av kaka.

Skrevet

Jeg pleier å lage en stor langpanne med brownies, deler opp kaken og fryser den ned i mindre biter. Synes kaken blir saftig og god når man tiner den opp, og kan gjerne spise den "avkjølt".

Andre kaker som egner seg godt å ha i fryseren er alle typer formkaker, spesielt eplekake synes jeg er godt. Da varmer jeg den litt i ovnen og serverer med is eller krem til.

Pleier også å bake dobbel porsjon med gjærdeig, og fryser ned det vi ikke spiser samme dag (gjærbakst er ikke noe godt dagen etter...). Tines forsiktig i ovn eller mikrobølgeovn, ha på glasur og så er de som nystekte!

• 2 uker senere...
Skrevet

Jepp, eplekake og rabarbrakake er flotte og fryse :) Og såå deilig når ein varmar dei opp og serverer med vaniljeis *mmm*

Skrevet

Sjokoladekaker er jo kjempekjekke å fryse, og jeg synes nå nesten de er best når de er littegranne kalde ennå! :) En annen kjekke kake å ha er nøttebunn. Pynt den med vaniljekrem og blanda bær, feks multer eller noe liknende, og vips! knallgodt!

Skrevet

Iskake med peanøtter. Skikkelig nam!

3 eggeplommer

180 g sukker

1 beger Filadelfiaost

1 kartong kremfløte

1 ts vaniljesukker

Visp egg og sukker "hvitt", til sukkeret nesten er oppløst (ca. 10 min. med håndmikser f.eks)

Tilsett osten og visp litt mer

Lag krem av fløte og vaniljesukker og hell over i egg/ost-blandingen.

Strø en kakeform med et godt lag peanøtter (ca. 1 liten pose Polly) og hell blandingen over.

Strø litt revet sjokolade/sjokoladedråper over og sett i fryseren.

Skrevet

Glemte å si at kremen selvsagt skal blandes godt med resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...