Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Hei. Siden i går kveld har jeg hat vondt i venstresiden av magen.Ikke veldig vondt men ubehagelig. Litt brennende følelse. Har lurt på om det kan være press på noen organer eller noe sånt, men utover ettermiddagen i dag syntes jeg det har spredd seg litt og kan minne litt om menssmerter. Jeg har mye kynnere og lurer nå litt på om det kan være rier. Er 33+2 uker gravid. Noen som aner hva det kan være? Vært borti liknende? Alle teorier tas mot med takk!
Prins&Prinsessa Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg hadde selv litt svinde ubehag ca uke 34 og en del kynnere. Plutselig en natt fikk jeg så innmari vondt. Lå lenge slik. Da jeg sto opp dagen etter ringte jeg jordmor og hun tok i mot meg og det viste seg at det faktisk var rier. Jeg måtte slappe av å ikke gjøre NOE husarbeid. Vist ikke ble den lille å komme nå. Hadde til og med litt åpning. Er nå i uke 39 og kjenner ikke noe til noen tegn for fødsel. Så å ikke gjøre noe særlig husarbeid å ikke stresse har hjulpet meg værtfall Burde kanskje ringe lege/jordmor bare for en sjekk. Er bedre å sjekke tidlig så det kan stoppes om det er den lille som vil ut nå så tili, enn å vente til det er forsent!
Aleksandra Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Hei. Jeg er i uke 37+5 nå, for 2 uker siden våknet jeg opp med samme smerte som deg (tror jeg ) tenkte da det samme som deg, at babyen kunne presse på organene. Utover dagen hadde jeg kynnere nesten konstant, klarte liksom ikke slappe av i magen.Og på kvelden fikk jeg rier, uten effekt.Smertene jeg hadde gjorde at jeg fikk sammentrekninger. Jeg dro på sykehuset og der fant de ut at jeg hadde urinveis betennelse. Symtomene er anderledes når man er gravid, det var det jeg fikk beskjed om. Så vis jeg var deg hadde jeg ringt sykehuset, i vertfall vis det fører til rier.Nå vet jo ikke jeg om du har urinveis betennelse, men det kan høres sånn ut.Hadde uansett ringt legen så du for sjekka det ut.. Håper det går bra!! Lykke til.. Hold oss oppdateret!
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Hei. Takk for tilbakemeldiger. Jeg var hos jordmor på kontroll på torsdag og hadde ingen tegn til urinveisinfeksjon da. Kan det komme så brått. Har ikke hatt noe svie eller problemer med å tisse. Ting har roet seg mye nå. Tror det kan ha vært maserier eller noe sånt. Tenker på å ringe jordmor evt. lege i morgen for å sjekke det. Gir tilbakemeldinger om noe skjer jeg vet du )
Aleksandra Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg hadde ikke noen symtomer på urinveisbetenelse. Var hos jordmor noen dager før smertene og hun sa ingen ting om noe urinveis betenelse.Jeg har heller ikke hatt noe svie eller kløe eller noe lignende. Men jeg fikk høre på sykehuset at man ikke merker sympomene på samme måte som vis man ikke er gravid. Nå er det ikke sikkert at du har det, jeg kan jo selvfølgelig ta helt feil, Men jeg hadde ivertfall vært litt obs på det.
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Ting har gått helt over nå.Har bare vanlige kynnere og ikke vondt i magen. Snakket med jordmor og hun sa at jeg skulle ta det litt mer med ro. Har stresset litt i det siste. Skulle ta kontakt med føden hvis det kom igjen. Takk for svar. )
nytt nurk i juni Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg var hos legen på fredag med urinprøve-den var fin. Fikk smerter fredags kveld og hele lørdagen så jeg ringte inn til føden. Der skjekka dem alt og jeg fikk og beskjed om at det var urinveisinfeksjon...så det kan komme brått...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå