Mamma katt Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Kan noen som har peiling forsøke å finne hvorforj eg får dette og hva jeg kan gjøre?? Jeg følger med på de fleste ammedebatter her inne, men føler at jeg har en kombinasjonav flere ting: Ammingen går stort sett greit og er kjempekos ellers. Men nå har jeg for 5. gang siden fødselen(hun er litt over to mnd.) uutholdelige smerter kun i ene brystet. Brystvorten er kjempesår og rød og veldig øm.Det ervondt åha på seg BH med ullinnlegg! Samtidig er brystet ganske hardt med en del klumper. Samtidig tror jeg at jeg har vasospasmer fordi brystvorten blir hvit og stikkende innimellom. Som oftest går alle disse plagene over etter et par dager, men etter en uke eller to er det tilbake igjen. Jeg har imidlertid alltid en liten hvit prikk ytterst på brystvorten. Utrolig irriterende, for de dagene det er sånn har jeg bare lyst å gi opp, føler jeg har symtomer på tre ting samtidig, men hvorfor kommer alle disse symtomene plutselig på en gang etter at ammingen har gått perfekt i mange dager? Er dette noe jeg må leve med fremover eller er det noe jeg kan gjøre? Takknemlig for svar!!
Mamma katt Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 15. oktober 2006 Beklager dårlig rettskriving, går litt fort i svingene med en liten tulle på armen..:-)
Expat Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg tror du har problemer med tette melkeganger. Tar du lecitin naa? Hvis ikke, gaa paa helsekosten i morgen, faa (gjerne Kloster) Lecitin, 100kapsler a 1200mg for 100kr. (Finnes merker med 520mg ogsaa, da tar du bare to per gang.) Har du klumper akkurat naa, saa ta tre spredt utover dagen, med maaltider, har du det ikke, saa ta en ved frokosten. Dette burde lindre ganske fort, og motvirke skadene som gir deg vasospasmer.
Mamma katt Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2006 Ok, da skal jeg prøve det. Går det an å ha tette melkeganger bare på ett bryst, altså? Jeg har ikke tenkt på at det kan være det, for har mest smerter i selve brystvorten. Takk for svar!
Expat Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Prikken er faktisk den tette gangen, det er slik kolesterol i blodaarene til gamle menner ser ut! Stikker den ut etter en dusj eller en amming kan du faktisk trekke den ut.
Mamma katt Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2006 Jøss - dette ante jeg virkelig ikke! Den stikker faktisk ganske mye ut, har lurt på hva det er lenge.. hvis dette virker er jeg deg evig takknemlig altså! Har vært hos legen med problemet, og han mente at jeg bare var sår. Hvordan skal jeg ev. prøve å trekke den ut da? Med fingrene?
Mamma katt Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #8 Skrevet 15. oktober 2006 Vel, prikken får jeg ikke ut.. men nå har jeg fått tømt brystet skikkelig (au au) - glad jeg har en jente som drikker masse og suger bra iallefall. Men tror du at prikken vil forsvinne med lecitin? Skal kjøpe det i morgen! Igjen - takk for god hjep!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå