Gå til innhold

jeg blir så irritert!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor sovner han ikke?? 2 måneder og jeg vil ha rutine på han nå!! han spiser i 19 tiden og det måltidet får han på rommet.. så legger jeg han og han kaver litt, roer seg litt og så er det stopp. da skal han IKKE sove.. så tar vi han opp og en halvtimme senere sover han som en sten på sofaen.. jeg vil at han skal sovne i sengen sin, og ikke gi han vanen å få komme opp og så sovne hos oss..

hva gjør man?? er det for tidlig å kreve noe av han? kjenner bare jeg blir så irritert og frustrert. jeg vil ha kvelden min tilbake. verdt å nevne er at dette beg bli siste måltidet før langt ut på natt, så dette er liksom kveldsmåltid før søvn..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar du ham opp når han er rolig?

Du kan ikke bare la ham ligge alene i sengen, da, så kan han finne søvnen selv?

Eller tar du ham opp fordi han gråter? Da kan du jo trøste enten forsøke å la ham ligge, men trøste ham der han ligger. Går ikke det kan du ta ham opp, trøste ham, og så forsøke å legge ham igjen noen minutter senere...

Lykke til! :o)

Skrevet

Kanskje det er litt tidlig for han.. Vi begynte med rutiner fra vi kom fra sykehuset. I starten la han seg 23, gikk gradvis ned, når han var 2,5 mnd la han seg halv åtte hver kveld. Fra 3 mnd kl sju.

Det er for tidlig å kreve noe, men det er fint at du har rutiner. De lærer etterhvert. Prøv å legg han en halv time senere du. At du tar han opp igjen er bare fint synes jeg, værtse jeg hører er at folk lar de ligge å gråte når de ikke er trøtt.

Kom foresten på at vi brukte å sitte inne til han en del i starten.. strøyk han over hodet til han sovnet.. husker at jeg selv ble små irritert når han nektet å sove. men med tålmodighet så går det seg til =)

Lykke til =)

Skrevet

Tar du ham opp når han er rolig?

Du kan ikke bare la ham ligge alene i sengen, da, så kan han finne søvnen selv?

Eller tar du ham opp fordi han gråter? Da kan du jo trøste enten forsøke å la ham ligge, men trøste ham der han ligger. Går ikke det kan du ta ham opp, trøste ham, og så forsøke å legge ham igjen noen minutter senere...

Lykke til! :o)

Skrevet

tusen takk for svar.. søsteren hans fikk fort rutine på alt dette, og sov rundt fra 19 da hun var 4 mån.. jeg har bare så lite tålmodighet for tiden kjenner jeg! blir irritert og oppgitt så fort.. jeg tar han opp når han blir urolig, mye pga at ungene ligger så nære hverandre og jeg ikke vil han skal vekke søsteren sin..

men er det rett tenkt av meg da jeg tenker slik at jeg egentlig ikke vil ta han ut av soverommet etter det er "natt" og han har fått kveldsmåltidet sitt? heller gå ut og inn der litt ogla han finne roen selv.. det har vi så god erfaring m fra første gangen at vi ikke ønsker å venne han til å bli bysset og synget i søvn..

Skrevet

Synes det høres ut som en god ide å heller la ham finne roen selv, ved å gå litt inn og ut. Så lenge han ikke skriker kan du jo la være å ta ham opp. Men skjønner jo godt at du ikke vil at han skal forstyrre storesøster, da kan det jo hende at du plutselig sitter med to skrikende barn...

Men gutten er jo bare to måneder, så han er jo fortsatt ikke så gammel. Men klart mor har lyst på litt alene-tid, er jo slitsomt med to små barn. Du skal se at rutinen snart er inne! :o)

Skrevet

Tror ikke de får dårlige vaner og blir ´ødelagt´ selv om de får bestemme litt selv. da min var 8 uker sov han kun på brystet mitt, hvis han sov i det hele tatt. kolikk.

Nå er han blitt tre mnd. har ikke vondt i magen lenger og legger seg på eget rom i våken tilstand kl. 21 hver kveld. må kanskje putte inn smokken et par ganger

Prøver ikke å legge han tidligere, er lii b mennesker vi da. Ligger lenger på morgenen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...