melinda Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Som førstegangsinnkjøper av diverse babyutstyr lurer jeg på en del ting som f. eks. sengekant i tøy til sprinkelsenga, er det bare til pynt eller er det til nytte? Fint om noen kan hjelpe meg.
selfangerkjerringa Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Sengekanten er til nytte ja. Spedbarn føler seg ofte tryggere hvis de ligger lunt og godt enn åpent. sengekanten gjør at det virker tettere og tryggere i senga, i tillegg til å hindre eventuell trekk. De trenger ikke være så dyre, ikea sin er veldig god (den er såpass "stiv" at den ikke ramler ned, og ganske brei), og rimelig. Koster rundt en hundrings tror jeg.
glad-mam Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Absolutt til nytte! I starten for å skape lunere/tryggere seng. Og før du vet ordet av det, krabber junior rundt i senga om natta og skaller hodet inn i sprinklene, da er sengekanten til god beskyttelse for lite hode ) Sønnen min er snart to år og har sin fortsatt, han krabber rundt i hele senga i løpet av natta. )
snartmammapåny Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 og passer også på at junior ikke setter fast føtter eller hender i merkelige positurer mellom sprinklene i løpet av natten... Sengekanter er nok en god ide;)
LillaGumman 07.02.07. Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Vi følte at sprinkelsenga ble litt "stor og luftig" for et lite knøtt, selv med en vanlig middels tykk sengekant. Fikk tipset om å rulle sammen en (voksen) dyne rundt kanten av senga, la saueskinnet i midten og babyen oppå det. Ble en lun liten "krybbe" - sov veldig godt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå