Gå til innhold

Siss & Alba sin skravletråd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære Alba.

Nå starter jeg en ny tråd til oss, jeg, det stemmer jo ikke lenger med disse pp-nummerene, og så syns jeg du må være med i overskrifta også! Og så har jeg tenkt at denne tråden ikke skal bli så lang, men at vi lager en ny på 1.tri når vi begge havner der om noen uker. ;o)

Det er jo lov å håpe!

Så trist å høre at den slemme, slemme tanta kom til deg nå igjen... Det er så urettferdig! Hvorfor må noen prøve så lenge før en spire er på plass? På sånne dager mister man nesten håpet.. Litt tungt å ha besøk også, kan jeg tenke meg, når man mest av alt har lyst til å få være så trist som en kjenner seg. Vet svigerforeldrene dine at dere prøver, og at dere mistet for en tid tilbake? Uansett prøver man jo å holde maska litt, men det er ikke lett. Blir de lenge hos dere? Jeg hadde stesønnen min på besøk når jeg fikk tr forrige uke, og måtte også skjule hvor trist det var. Og det var ikke så lett, nei.

Nå har jeg testa etter el siden fredag, men ingen positiv test enda. Vet jo ikke lenger hvor lang syklus jeg har, så jeg får bare teste videre. Med fortsatt korte sykluser skal du se jeg tar deg igjen på pp'ene snart, Alba. Men nei, nå SKAL dette være våre siste pp'er for denne gang, det bare MÅ det!! Det ønsker jeg så inderlig for oss begge.

Håper søndagskvelden kan tilbringes i armkroken til din kjære, og at du føler deg bedre og fit for fight igjen snart. Måtte tanta stikke snarest!

En stor varm trøsteklem igjen! :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Siss.

Så koselig at du har laget en ny tråd til oss da, og med den supre planen om at denne ikke skal bli så lang....Vi HÅPER at vi kan lage en ny når vi hopper over til 1.trim. sammen :o))

Tusen takk for mange gode og varme ord, Siss.

Det rører meg og det trøster meg på en litt sår dag.....

Svigerforeldrene mine regner nok med at vi prøver, men har ikke snakket med dem om det. De reiser i morgen. Sambo fant en liten trøst i at de ikke er her når jeg har el, og det er jo jammen sant :o) Vi fortalte i gledesrus at vi ventet barn tidligere i år, og måtte også fortelle at hjertet til vår lille skatt hadde sluttet å slå. Det var en så grusom tid at vi aldri hadde klart å skjule det for vår nærmeste familie...

Hvilken dag er du på i dag?

Krysser fingrene for at du får positiv el-test snart!! :o))

Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Klem,

Skrevet

"En ulykke kommer sjelden alene...."

TR invanderte kroppen min lørdag, og

i natt bombarderte feber kroppen min....

Mm...for en skjønn mandag :-/

Hehe....

Har du hatt en fin mandag da?

Klem,

Skrevet

Neimen, fy så kjett, da! Det kan vel trygt kalles en blåmandag, det du har hatt i dag. BLÆH!! Hvordan føler du deg nå da? Begynner noen av plageåndene dine å gi seg? Håper du ikke brygger på en søt liten influensa eller noe, men at det går fort over. Du får se på det som noen dager å lade batteriene på, og så blir jo arbeidsuka kortere, i det minste. God bedring, hvertfall! :o) Håper du føler deg mye bedre når du våkner i morra.

Jeg har hatt en bra mandag, jeg, igrunn. Hatt bra omsetning på jobb (noe som alltid er et pluss, men spes nå som jeg sparer på harde livet til en stor, stygg restskatt...), vært på trening, og fant ut at jeg pent og forsiktig har gått ned et par kg de siste ukene - og mista mange cm! Det var ganske digg, egentlig! :o) I kveld har jeg kost meg i armkroken til sambo og sett film, men nå er det strax sengetid.

Hm, jeg holder ikke alltid så godt tellinga på disse syklusdagene, men jeg tror jeg er på dag 12 i dag. Og fortsatt ingen positiv el-test, men det tyder vel bare på at jeg nærmer meg vanlig sykluslengde på 28 dager igjen, tenker jeg. Tror egentlig at det var fotsona som skyndet på det hele forrige gang. Skulle vel ha fortsatt med det, men må spare litt på pengene akkurat nå, så jeg satser på at vi klarer det på egenhånd, jeg, og i denne pp! :o)

"Bli bra igjen! Du må bli bra igjen! Du må, du må bli bra igjen...!" osv

:D

Sov godt, Alba, og bli frisk fort igjen, og kast tr på dør med feber'n!

Vi snakkes!

Klem, Siss.

Skrevet

Heisann!

Takk for det, Siss!!

Har mine mistanker om det kan være influensa, for er ikke det spor bedre i dag. Feberen kom igjen i natt og alt er et ork....

Men; dette er bare en bagatell i forhold til så mye annet, og jeg blir jo bra igjen =)

Restskatt ja....æsjameg.....du er selvstendig næringsdrivende?

Jeg har en fast kommunal stilling, så skatter stort sett det samme hvert år...

Så flink du er med trening, og så bra resultater da :o)

*prøve å få noe av din iver over på meg*

Ha en flott tirsdag!!!

Klem ( men bare forsiktig, for vil jo ikke smitte deg)

Skrevet

Kjæreste Alba!

Er du ikke frisk enda? Det var da kjedelig! Er så slitsomt å gå å hangle sånn. Håper du har en god og varm leilighet, deilig seng og masse fristende i skapet, så du får i deg noe. Er så lite som smaker når en er i dårlig form. Sender over noen uthvilte immunforsvars-celler, jeg har nok noen til overs for tiden, siden de ikke har hatt store utfordringer siden februar, eller noe. :o) *blååås....*

I dag begynner jeg seint på jobb, så sitter i morgenkåpa enda, og det er så deilig! :o) Men her i huset er det kaldt, venter på en ladning med ved, så skal ta meg en varm dusj snart. Har spandert på meg selv å sette på varmen på badet, ellers hæler jeg ikke! ;o)

I går begynte jeg på pilates-kurs! Det var snåle greier, har aldri prøvd det før, jeg. Det var vanskelig, så må øve litt hjemme, på å finne og stramme de indre magemusklene og å puste riktig. Er sikkert kjempefin styrketrening når en først har lært det! Morsomt med noe nytt!

Jeg er selvstendig næringsdrivende, ja, og da vet man aldri om man har betalt inn nok skatt før selvangivelsen er gjort. Men i år er forskuddsskatten min skrudd kraftig opp, så håper jeg er mer i rute til neste år. Er nok lettere og bedre når man skatter omtrent det samme, da har man tom mulighet til å få igjen litt skattekroner også, da. :o)

Nå må du pleie deg selv godt, da Alba, så du snart er frisk igjen!

Ha en god dag, og riktig god bedring!

Holder pusten, og gir deg en god-bedring-klem! :o)

Skrevet

PS! Har ikke fått noen positiv el-test enda. Bare for å oppdatere litt på det som omhandler "Bli-gravid-temaet" også, hihi! :o)

Skrevet

Hei kjære Siss!

Tusen takk for omtanke og gode ord!!

Formen er mulig bittelitt bedre i dag, men blir nok ikke noe jobbing på meg resten av uka. Snakket nettopp med sjefen, og da hun hørte stemmen min så var det neppe noen tvil om at jeg er sjuk :o) Skikkelig grøtstemme...mmm...lekkert...Hehe...

Sover, leser, bimmer, surfer og ser tv så dagene går....

Pilates hørtes spennende ut! Er det spesielle øvelser det går ut på?

Har jo hørt om det mange ganger uten helt å vite hva det går ut på.

Åå..vet du...jeg dagdrømte her i sta` om hvor gøy det hadde vært om det klaffet for oss begge denne pp`n :-D Følge hverandre gjennom et helt svangerskap på de ulike trimestrene!! Det hadde vært noe det, Siss!!

Klem fra ei som har tid til mye dagdrømming for tiden :o)

Ha en flott onsdag!

Alba.

Skrevet

Hei, hei, lille du! :)

Hvordan er formen? Håper du fortsatt aner litt framgang, og føler deg litt lettere i kroppen nå i kveld. Det var da en deilig dagdrøm du hadde i dag, Alba, må inrømme at jeg har tenkt det samme av og til. Det hadde vært toppers! :o) Nå "kjenner" vi hverandre såpass godt, at det hadde vært som å være gravid samtidig med en venninne, å det hadde vært så fint! *Ønske, ønske at det klaffer for oss nå*

Nå i kveld fikk jeg positiv el-test, er på dag 14 i dag, så da stemmer det nok med en vanlig 28-dagers syklus på meg igjen. Bare Liverpool-kampen blir ferdig snart nå, så skal vi sette noen svømmere på oppgaven her, hihi. ;o) Fikk plutselig for meg at jeg skal ta en slurk hostesaft, jeg iler til kjøleskapet! POI, den solvipecten smaker ikke godt, altså... Men hva gjør man vel ikke...? Har tanta di snart dratt igjen, eller? Håper hun tar hintet om at hun er lite velkommen igjen.

Jeg vet ikke så veldig mye om pilates etter den første kurskvelden i går. Vi gikk gjennom 7 grunnprinsipper som skal brukes i alle øvelser, bl.a. puste riktig, bekkenbunns-kniping, stramme indre magemuskler, bekkenets stilling m.m. Til slutt prøvde vi sit-ups med alle disse kriteriene i tillegg, og det var vanskelig. Jeg slapper av i maga'n hver gang jeg puster ut, jeg, hehe. :o) Men det blir sikkert bedre etterhvert!

Nei, nå slutter kampen her, så nå blir det litt annen action her, håper jeg! ;o) Ha en fortsatt fin kveld, og fortsatt god bedring! :o)

Stor klem,

Skrevet

Kjære Siss!

Formen er et hakk bedre i dag, men ikke god nok til å gå på jobb enda. Ringte nettopp jobb og sa i fra at jeg holder meg hjemme i morgen også. Uvant for meg å være i ro i en hel uke!!! Er jo vant til å farte hit og dit, og være i full vigør på jobben!! Men; når sykdom banker på døra, så er det bare å holde seg inne :o)

Gjort bittelitt her hjemme også i dag. Går sent, men bedre enn ingenting...hehe...Vasket klær, tømt oppvaskmaskinen og har lagt kylling i marinade, og tenkte å lage en good middag til min kjære til han kommer hjem. Det fortjener han jammen!! Så oppmerksom og snill som han er....*hm...sukker forelsket* :o))

GRATULERER med positiv el-test!!!!

Håper ( krysser fingrene hardt) en av svømmerne gjør rent bord og kaprer egget!!! Heia heia...Kjøpte meg selv hostesaft forrige pp, og har tenkt prøve det nå også. Sink og selen tar vi begge. Ingenting skal være uprøvd ;-))

Stor klem,

Skrevet

Hei, Alba! :o)

Den smiletråden var jammen en koselig tråd, og tusen takk for de gode ordene. Det varmer virkelig. Og vit at jeg setter stor pris på deg også, disse "samtalene" våre er mitt høydepunkt her på bim, og må helst sjekkes daglig! :o) Du er en utrolig koselig og god jente, Alba, og jeg trives så godt i ditt "selskap".

Godt å høre at det sakte men sikkert går framover med deg, håper du føler deg helt bra til helga, så du slipper å være i dårlig form helt til du begynner på jobb igjen. Ikke så verst når en orker å gjøre litt mer enn å ligge rett ut, men ikke lurt å ta i for fælt heller. Kylling i marinade hørtes nydelig ut, altså, ble kjæresten din glad? :o) Koselig å gjøre litt ekstra for hverandre av og til, det sier liksom mer enn ord... sukk! :o)

Sink og selen, ja, det tar visst ikke vi.. :o( Jeg tar kosttilskuddet Gravid, så en viss mengde er det jo i det, men sambo burde sikkert ta det også. Hjelper for sædkvaliteten, gjør det ikke? Fotsoneterapeuten sa også noe om vit-E, men jeg må inrømme at jeg er et lite susehue, så sånne kosttilskudd går litt for ofte i glemmeboka... Får nå prøve sånn det er denne pp nå, så får jeg gå inn for shopping på helsekosten hvis det ikke klaffer nå heller. Men, håper jo det er en svømmer som kaprer egget nå da, hihi!

Håper du får en deilig fredag i morgen, med få sykdomssymptomer! :o)

Fortsatt god bedring, og stor klem fra meg,

Skrevet

Min kjære bim-venninne :o)

Du skriver så mange gode og pene ord så jeg blir helt rørt her...

Alt du skriver er gjengjeldt skal du vite,Siss. Jeg liker deg veldig godt, og krysser fingrene HARDT for at vi hopper over til 1.trimester sammen...xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Albamannen ble veldig fornøyd med middagen i går. Serverte kyllingen med villris, brokkoli, god saus og hvitløksbaguetter til. Pyntet bord med stearinlys er også bra syns jeg. :o)

Sink og selen er visst bra for spermen ja + at jeg leste noe om eggets festeevne eller levedyktighet...husker ikke helt..hehe...men vi tar det begge to. Til litt latter også :-D Hva gjør man ikke for en liten skatt...?

Ha en flott fredag- så lenge!!

Fredagsklem,

Skrevet

Håper du koser deg masse denne fredagskvelden, Siss!!

Jeg er godt plassert i sofaen med godis, pledd og tv-titting.

Litt surfing i pausene her..... :o)

Ha en super helg!!!

Skrevet

Heisann, Alba!

Her er jeg igjen, vært en litt "travel" helg så langt, hvertfall har det ikke blitt mye tid på pc'n. Fredagskvelden er litt av en tv-maraton-kveld, jeg koste meg også med popcorn og sambo, så litt tv og duppa av om hverandre. ;o) Blir jammen sliten etter arbeidsuka, er godt å slappe av når det endelig er helg.

Hvordan står det til med deg, da? Håper virkelig du føler deg mye bedre nå, har jo snart vært syk en hel uke! Må vel snart være frisk og rask for litt baby-produksjon, eller hva? :o) Ingen pp må gå til spille, og særlig ikke denne, hvor vi krysser fingra sååå hardt for at vi skal få hver vår lille skatt å ruge på! :o)

Hehe, morsomt navn du har på kjæresten din, asså! Albamannen - jeg trakk godt på smilebåndet av den. Er liksom ikke like bra schvung over Sissmannen.. :P Tjihi!

Nå skal jeg se en gammel søt film på tv3, "Sannheten om katter og hunder", som minner meg masse om den tida jeg var au-pair i USA! Gleder meg til å se den igjen! :o) Er altfor mett av hjemmelaga pizza her, og har unna meg sjokolade i kveld også, så nå blir det nok film uten godis, kjenner jeg.

Vi "snakkes" kanskje i morgen, kjære bim-venn? Ha uansett en deilig helg, det som gjenstår av den! Bli helt frisk nå, og kos deg med Albamannen.

God natt, og stor klem fra Siss. :o)

Skrevet

Hei Siss!

Godt å høre at helga har vært fin for din del :o)

Deilig å slappe av hjemme etter en travel arbeidsuke, og jammen er det veldig fortjent også.

Her har også helga vært fin, og formen er ikke helt tipp topp igjen, men mye bedre enn det har vært. Var ute for første gang på nesten 1 uke i går, og var litt svimmel og groggy, men veldig godt å komme seg litt ut. Jeg er glad i å slappe av hjemme og ligge på sofaen, men ikke i 1 uke...Det blir i meste laget.

Albamannen ( du likte navnet ja...hehe.....) setter stor pris på at jeg er fit for fight igjen når det gjelder babylaging ihvertfall :o)) Vi var jo enige i at det var greit at når først jeg skulle bli syk så var det bra når jeg også hadde tante-besøk.

Ha en strålende søndag & kos deg sammen med Sissmannen( syns det er bra schvung der jeg...hihi... ;o))

Klem,

Skrevet

Hei!

Dette er første gangen tråden vår har ligget på 2. plass når jeg har funnet den, og får svart deg så raskt! :o) Godt å høre at formen fortsatt snegler seg framover, men jammen synes jeg det har tatt tid for deg. Håper det blir lenge til du føler deg så groggy igjen. Neste gang får vi "håpe" det er morgenkvalmen som slår deg ut! ;o) Skal du på jobb i morgen, tror du?

Foreløpig er det stille her i huset, jeg er alene oppe, men tror jeg jeg skal lage en kopp kaffe på senga til min kjære Sissmann(tjihi), og se om han ikke vil stå opp snart. Tror jeg skal ut i hagen og sette noen blomsterløker og ruske opp i bedene før vinteren i dag, ellers er det fotball som er vårt søndagshøydepunkt! Faktisk! :o) Jeg må følge med på om Ham-Kam klarer seg i eliteserien, det er liksom laget mitt, det. Hehe. Sambo kan ikke tro sin lykke, at han har funnet en fotballinteressert dame, hihi.

Kos deg med Albamannen og søndagen du også! :o) Ha en deilig dag!

Samle masse energi, og få maskineriet i gang igjen!

Stor søndagsklem fra Siss!

Skrevet

Heisann Siss!

Ikke ofte vi er innom samtidig :-D

Du har en soveglad samboer du også. Hehe....Vi våknet rundt 11 begge i dag og sambo sa i halvsøvne at han syntes det var litt for tidlig å stå opp..hehe...men nå sitter vi her foran pc`n med hver vår kaffekopp. Snart ordne til søndagsfrokost. Syns det er så kos, jeg :o)

Nesten gang jeg skal være groggy, så vil jeg også at det skal være graviditetskvalme. Hihi....Et meeeeget godt forslag, Siss :-D

Vi må bare sørge for at vi blir "smittet" samtidig ;o)

Er også litt fotballinteressert faktisk.

Tenkte få med meg fra tv i dag ålesund-bodø/glimt og storkampen brann-rbk.

Skal dere til Hamar for å se kampen?

Skjønner godt at Sissmannen er storfornøyd med å dele sin interesse :o))

Ha en supersøndag!!

Varm klem fra Alba.

Skrevet

Hihi, min deilige groggy kjærest kom skvettende i netto'n når tv-aksjonen ringte på døra nå nettopp! Heldigvis ikke helt ut i vindfanget, da, hihi! Men nå er han da hvertfall oppe! :D Og skjønner ikke hvorfor jeg ikke har vekket han før, men jeg ble visst litt for opptatt av bim, her.... ;o) Så nå må det bli "frokost" her også!

Ham-Kam spiller i Molde i dag, så blir kamp i sofa'n her også, med både radio og tv, for å få med alt sammen. Skal kose oss med rbk-brann til midda'n i kveld, tenker jeg, pluss at vi må få med oss hvordan det går med Moss, og Liverpool, hehe. Fotball for alle penga her. Hva er ditt lag, da, forresten?

Vi får utsette oss for masse smittefare de neste ukene, da, så håper vi sterkt på litt gravi-kvalme begge to snart! ;o) Skulle tatt i mot det med åpne armer, jeg! .....tror jeg, da, kvalme er egentlig det verste jeg vet, men da ville det absolutt være verdt det.

Fortsatt god søndag, Alba! :o)

Stor klem!

Skrevet

Hei, hei, kjære Alba! :o)

Hvordan har du hatt det i dag? Vært på jobb igjen?

Jeg har hatt det fint, gått bra på jobb, og nå sitter jeg hjemme alene og fyrer i ovnen og koser meg med bim. Snuppen er på jobb, han har kveldsvakter hele uka. Jeg kikka litt framover i timeboka mi i dag, og fant ut at jeg hadde "glemt" at jeg skal ha høstferie i slutten av denne uka! :o)) Skal ha langhelg fra torsdag til mandag, åh det skal bli godt! Burde sikkert jobbe siden den restskatten henger litt over meg, men jeg føler jeg trenger det så veldig....

Jeg er så klar for svangerskapspermisjon jeg nå, at det er nesten et ork hver gang tr kommer og jeg tenker at nå blir det enda en mnd senere jeg kan gå ut i permisjon... Jeg har jobba så vanvittig mye for å bygge opp bedriften min, det har vært pri 1 i 9 år nå, så nå er jeg så klar for barn og familieliv at jeg nesten føler meg lei av å jobbe. Selv om jeg syns jeg har verdens beste jobb, så er jeg helt klar for å være mamma og husmor på heltid nå! :o) Jeg vil så gjerne ha en liten spire - nååå!! Og jeg vil at du skal få det også, samtidig med meg! Hvor kan det bestilles? :o)

Håper du har en fin mandagskveld, Alba! Vi snakkes snart, kjære venn!

God klem fra Siss. :o)

Skrevet

Hei på deg, kjære Siss!

Føler meg så og si helt frisk igjen nå, og det er sååå deilig :-D

Å være sjuk nesten 1 uke er litt av en tålmodighetsprøve...hehe..

Hatt seinvakt på jobb i dag og kom hjem til ferdiglaget middag.

Albamannen hadde kokkelert med karbonader, løk og poteter. Namnam...

Vet du; tenker akkurat det samme som deg ang. permisjon. For hver pp som går, så virker det såå lenge til jeg kan gå ut i permisjon...Og tanken på at jeg straks kunne gått ut i perm. hvis vi ikke hadde mistet, gjør det ikke noe bedre. Må si jeg gruer meg til termindatoen 27.november :*(

Men; her MÅ vi være optimistiske, og se fremover................... Kunne jeg bestilt spirer fra et eller annet sted, så hadde jeg sendt inn følgende bestilling:

* 1 nydelig spire ønskes til Siss og Sissmannen

* 1 nydelig spire ønskes til Alba og Albamannen

p.s. det er ønskelig at de nye kommende verdensborgerne skal komme til verden innenfor samme måned, da de kommende mødrene har stor utbytte av å bimme sammen.

Tror du noen går på den??? :o))

Såå supert med høstferie da!!

Det har du jammen fortjent!!! Skjønner godt at det blir mange og lange dager når du driver for deg selv, og da er du nødt til å unne deg kvalitetstid i form av fri :o))

Stor klem,

Skrevet

Hei Siss!

Håper du har hatt en fin tirsdag :o)

Skal slappe av på sofaen jeg nå med lukten av nybakt brød i leiligheten. Matpakka på jobben blir litt mer spennende da :o)

Bare 2 dager til du skal ha ferie........... :-D

Klem,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...