Galskapens overhode Skrevet 30. desember 2006 #26 Skrevet 30. desember 2006 Gratulerer så mye med hjemkomst!!! nå kan dere endelig nyte livet med lille gull
bowie71 Skrevet 30. desember 2006 #27 Skrevet 30. desember 2006 Gratulerer! Så fantastiske nyheter at alt etter forholdene har gått bra og at dere har kommet hjem! Jeg har tenkt mye på dere, og fulgt med på oppdateringene du har gitt oss på denne siden. Jeg har hatt to premature barn pga av svangerskapsforgiftning, begge "store" i forhold til deg (uke 32). Selv med om det bare var 8 uker, gikk jeg gjennom en krise begge gangene. Kan bare ane hva slags belastning dere har hatt. Jeg ønsker dere lykke til, og det hadde vært hyggelig å få noen små oppdateringer videre også... klem fra
Feliz31 Skrevet 30. desember 2006 #28 Skrevet 30. desember 2006 hei hei. Så fint at dere har kommet dere vel hjem fra Spania, har fulgt med på historien deres, og tenkt mye på dere. Ikke lett det der.. vil ønske dere et godt nytt år, vi krysser fingrene for at det er året hvor deres pjokk vokser seg stor og sterk!'' Takk for at du har gitt en tilbakemelding på hvordan det går med dere
Verdens tøffeste mamma Skrevet 1. januar 2007 #29 Skrevet 1. januar 2007 Åh så godt å høre at alt nå er bra og at dere er vel hjemme i Norge.. Har tenkt så mye på dere!! Ønsker dere alt godt!!!! :-) Stor klem
Gjest Skrevet 1. januar 2007 #30 Skrevet 1. januar 2007 Kjære deg Jeg har ikke vært klar over denne debatten, og leste innleggene dine først nå. Jeg har jobbet en del år på en prematuravdeling, og må si jeg er veldig rystet og oppgitt over det dere har opplevd i Spania. Dere burde absolutt ha blitt sendt over til Norge tidligere. Det er ingen tvil om at du har en sterk liten gutt, som tross sin unge alder og forholdene der nede har klart seg bra! Der jeg jobber bruker vi en arbeidsmetode som heter NIDCAP. Den går ut på å legge forholdene til rette slik at det blir mest mulig likt det å være i en livmor. Det vil si at lys og lyd er dempet, berøring skal skje på mest mulig skånsom måte osv. Ikke minst er det utrolig viktig at foreldrene får utvikle god kontakt med barnet sitt, og at barnet har det trygt og godt med foreldrenes nærvær. Som noen over her skriver også, så bruker vi "kengurumetoden" flittig. Det vil si at barnet ligger mest mulig på mors eller fars nakne bryst, med skinn eller dyne over seg. Dermed kjenner barnet både lukten, stemmen, hjerterytmen og pustebevegelsene til mor eller far. Ang. hjerneskade så kan man se en del på ultralyd, men det er nok noe man også ser først når barnet blir større, og man merker evt. defekter. Men det går veldig bra med mange =) NEC vil man som regel oppdage ved at barnet ikke får av seg avføring og magen blir veldig oppblåst og får veldig synlige blodårer. Det blir vanskelig å få i seg mat også, da det stopper opp i tarmene, barnet vil få kvalme og gulper mye under måltidene. Barnet vil også få nedsatt almentilstand med apnèr og pulsfall. Når man får mistanke om dette blir det tatt røntgen. Det kan selvfølgelig hende at disse symptomene er vage og det blir oversett, og kan ende slik som det desverre gjorde for en som skrev over her. Men dette skjer heldigvis veldig sjelden, og ikke nå når gutten din er blitt så stor og frisk. Skjønner jo at det er litt sent å komme med dette nå, men ville gjerne skive det til deg likevel, slik at du kan få et nyansert bilde på det å få ett prematurt barn. Det er bra at dere fikk ett lite innblikk i det på riksen. Det er også godt å høre at dere er vel hjemme, og at alt går bra med dere. Ønsker dere lykke til videre i livet. Kos dere masse i hverdagen!
Gjest Skrevet 3. januar 2007 #31 Skrevet 3. januar 2007 Har ikke lagt inn noe før, men da jeg fikk lese at dere var kommet hjem både til norge og helt hjem fra sykehus til og med, måtte jeg bare si GRATULERER!!!!!!! det er så godt når det går bra! Vi var på Ahus i høst, og jeg må bare si at de var helt fantastiske der! Kan ikke få rost dem nok. Får helt klump i halsen når jeg tenker på de snille englene som var der og passet på slik at vi fikk vår kjære datter hjem til slutt! De fortjener all ros de kan få og litt til! Min datter har nå fått prematur astma, med inhalasjoner etc, håper hun vokser det av seg etterhvert! Ønsker dere et godt nytt år, for det er jeg sikker på at det blir!
Gjest Skrevet 4. januar 2007 #32 Skrevet 4. januar 2007 Hei jenta mi! Fint at du holder folk oppdaterte her, jeg får henvendelser hele tiden fra forskjellige som vil høre hvordan det går! Tenkte det var best at de fikk høre fra deg jeg. Gleder meg til å se lille prins igjen vet du, håper ikke det blir så altfor lenge til! Glad i deg!! Og klem til R )
Anonym bruker Skrevet 17. januar 2007 #33 Skrevet 17. januar 2007 dytter denne, vil vite hvordan det går!
WP-TLogPeanut Skrevet 22. januar 2007 #34 Skrevet 22. januar 2007 Så koselig å lese at det går så bra Håper nå det gjør det fortsatt , hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå