Gå til innhold

Trine, med junibarn i magen

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjeda meg litt og lest mange av innleggene - får med seg noen tips innimellom, og så er det godt å kunne "dele" med noen som er i samme båt. Spesielt nå før andre vet. Om det ikke er to med samme navn og jeg har lest feil (hvilket er svært mulig): Har du skrevet inn i to ulike sammenhenger at du har termin 8, juni, og at du er 6+4 på vei? Jeg er 5+4 på vei og har termin 2. juni - så nå begynte jeg å lure på om jeg har misforstått noe... Om du har termin etter meg bør du vel være kommet kortere i svangerskapet?

Bare som en oppklaring for meg selv...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6694058-trine-med-junibarn-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann...

Jeg har regnet ut med terminkalkulatorer, og på babyverden.no står det at jeg i dag er 6+4, mens her inne står det at jeg er syv uker på vei.. Og begge deler stemmer.. Nå har kalkulatoren regnet ut i fra regelmessig mens og syklus på 28 dager.. Bare prøv selv på meg.. Siste mens på meg var 30.08. Regelmessig mens på 28 dager..

vent så skal jeg sende deg en link. Har snakket med Lone, og hun og jeg er like langt på vei og har samme termindato.. så det er ett eller annet hos deg som ikke stemmer.. 30 august til 30.september er 1 måned = 4 uker. i dag er det 15.oktober.. Hvordan får du det til å stemme at jeg er 4+4?

Du er nå 6 uker og 4 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 13. september, 2006

Hjertet begynner å slå: 8. oktober, 2006

Embryoet beveger seg: 1. november, 2006

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 8. november, 2006

Alle indre organer er ferdig formet: 8. november, 2006

Risikoen for spontanabort avtar: 22. november, 2006

Kvalmen avtar for de fleste: 29. november, 2006

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 6. desember, 2006

Fosteret svelger og tisser: 20. desember, 2006

Tid for ultralyd: 27. desember, 2006

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 3. januar, 2007

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 17. januar, 2007

Fosteret begynner å høre: 7. februar, 2007

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 7. mars, 2007

Mange fostre legger seg med hodet ned: 11. april, 2007

Svangerskapspermisjonen begynner: 16. mai, 2007

Antatt termindato: 8. juni, 2007

Hentet fra MIN SIDE på babyverden.no!

Annonse

Hmmm... Ulike måter å tenke på som skaper forvirring. Det er 6+4 siden du hadde mens. Jeg er akkurat ei uke tidligere enn deg, så for meg er det 7+4 siden siste mens. Jeg har skjønt det slik at når en sier hvor langt en er på vei (og det legen forholder seg til) er antall dager siden befruktningen, altså siden EL. Termindato beregnes ut i fra siste mens, hvor mange uker man er på vei regnes fra "barnet ble til" - altså fosterets alder. Slik har jeg skjønt det. Derfor mener jeg at du er 4+4 på vei, og jeg er 5+4... Tror det er slik man skal telle, fikk vite det fra ei tobarnsmor - at det er slik legen teller (men at en i andre sammenhenger regner fra siste mens).

Jeg tror absolutt ikke at du ikke kan telle! Ville bare få en oppklaring i dette, for min egen del . :) Takk for svar, får se hvilke datoer legen forholder seg til når jeg kommer dit. Lykke til videre i svangerskapet.

:)

Annonse

Jeg visste man skulle ta utgangspunkt i siste mens for å finne termindato, men trodde man oppga fosterets alder når man sa hvor langt man er på vei. Jeg har misforstått og har ingen problemer med å innse det. Takk for oppklaringen, jeg skal lage en tråd og opplyse - dersom flere har misforstått som meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...