Gå til innhold

Andre som har fått ordre....

Anbefalte innlegg

Om å ta det med ro? Pga endel småblødninger var jeg inne til tidelig ul for noen dager siden og fikk da streng beskjed om å ta det helt med ro til neste gang (2 uker etterpå, er 6 uker nå). Ikke sex, ikke bading, ikke tunge løft, ikke noen form for trening osv. Aller helst ligge eller sitte så ofte og mye som mulig. Og så klart følger jeg legens ordre om det kan hjelpe, men må også innrømme at det blir litt frustrerende til tider. Har spesielt lyst til å ta et varmt bad, ha litt sex eller småtrene litt forsiktig, sykle litt eller noe sånt, men det går jo ikke nå da. Føler meg rett og slett lat nå når jeg bruker store deler av dagen på å sitte eller ligge i sofaen :-( Andre i samme situasjon?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6693694-andre-som-har-f%C3%A5tt-ordre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke denne gang, men sist gang hadde jeg en del småblødninger og var inne flere ganger til tidlig UL. MEN fikk ingen ordre om slikt. Jeg spurte til og med, og legen sa at dersom man mistet så var det noe galt med fosteret fra starten og ingenting man kunne provosere ved å trene, ha sex etc...

Men for øvrig er jeg "tvunget" til å ta det en del med ro nå pga kvalm døgnet rundt. Men blir en del bæring på en svært mammadalt jente på 22 mnd. Så det er litt tungt!

Ja, du sier noe der, kvalmen demper jo endel uansett, men jeg er bedre innimellom og da hadde det vært deilig å gjøre på noe. Jeg har forøverig en 2 åring som jeg må bære litt på, men slik blir det bare, 4 åringen derimot løfter jeg ikke, han er 20 kg så der går grensen! ;-)

Søsteren min fikk beskjed om det i sitt svangerskap. da hun blødde endel men de kunne konstatere med UL at fosteret levde og hadde det fint. problemet var lavtsittende morkake som lett blødde. hun fulgte legens ordre tildels, gjorde mye lett husarbeid men følte hun satt og lå hele dagen (noe vi andre rundt syntes også). blødningene ble ikke bedre og hun fikk beskjed om å holde senga ellers ble hun innlagt hvis hun ville beholde barnet. en mnd før termin ble det konstatert at morkaken hadde kommet lenger opp og hun fikk lov å tildels stå opp av senga. hadde hun ikke tatt det med ro hadde hun nok mistet han. neste svangerskap var ikke noe problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...