minlille Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Hjelp, min lille gutt har ligget rett vei altså med hode i bekkene siden august. Men nå, i uke 35 snur han seg og ligger med rompa ned i bekkenet...Er så drit nervøs...Noen andre? Innspill, erfaringer??? Evt har dere hørt eller prøvd å snu babyen på sykehuset rett vei??Evt keisersnitt???Før iallefall IKKE i sete....
Benedictemor Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 min lille prinsesse ligger også med rompa ned. Har termin 7.nov. Skal til jordmor førstkommende torsdag og hhvis hun ikke har snudd seg til da må vi på sykehuset å måle bekkenet, babysen og ta ultralyd. Jeg har innfunnet meg med tanken på evt keisesnitt og setefødsel. babysen må jo ut! Jeg fikk helt sjokk jeg også da jordmor fortalte at hun forelpig lå i seteleie, men etter å ha lest en del om både keisersnitt og setefødsel, har jeg roet meg. En dame som hadde fødd både sete og vanlig sa at det verken var vondere eller tok lengre tid med sete. Det eneste var at det var flere mennesker på fødestuen. Tenk på at det er bra de vet gutten din ligger i seteleie, slik at det ikke blir et sjokk og mye styr når fødselen er i gang. På Haukeland i Bergen der jeg skal føde tar de imot barn med rompa først hver eneste dag, så jeg tenker at jeg er i trygge hender. Hvis det må bli keisesnitt, får det også gå. Man får tilbud om full narkose og arret man får er ikke spesielt stort. JEg har helt angst for sprøyter, sykehus, operasjoner, stelle sår osv, men hvis det er det som må til for å få ut prinsessen min så får det bare stå til! Jordmor sa at av og til prøver de å snu babysen, men ofte snur de seg bare tilbake fordi de ikke vil ligge med hodet ned. (Se ironien i det og forstå din lille krabat...ligge oppned? Hadde ikke jeg heller villet, hehe) Les litt om både seteleie og keisersnitt, så får du svar på mange spørsmål! Lykke til
lillebollemor74 Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Lillegutten vår lå i tverrleie fram til uke 37. Det ble gjort forsøk på vending på sykehuset (Ullevål) pluss at jeg prøvde litt kjerringråd og sånn sjøl, som jeg fant på siden her. Nå ligger han i allefall riktig vei, selv om det skjedde litt seint. Så ikke vær engstelig enda, det kan godt hende han legger seg til rette igjen mot slutten. Vendinga var ubehagelig, men overkommelig og varte bare i et minutt eller noe sånt. Ikke sikkert du trenger det heller. På Ullevål sa de til meg at de ville ta keisersnitt hvis babyen fremdeles lå i tverrleie helt mot slutten, eller hvis han veide over 4.5 kg og lå i seteleie. Jeg ville også ha hatt en del jeg skulle ha sagt, så hvis jeg absolutt ikke ønsket setefødsel, ville de tatt hensyn til det. Har du hatt kontroll på sykehuset? Jeg fikk regelmessige kontroller der med ultralyd til de var sikre på at han lå riktig vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå