Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Dette får dere høre på sykehuset.Det er pga.krybbedød faren.Det er mye støv i en kosebamse.Jeg visste det ikke før på nr 2.Kunne ikke forstå hvorfor personalet tok bort bamsen fra korga på sykehuset hver gang de hadde babyen. Bamsen hadde han fått av store bror.Til slutt spurde jeg hvorfor de tok den vekk.Lettere irritert var jeg....Men det er visst pga.baketerier og støv.
♥ Piadi m/2 nydelige jenter♥ Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har vasket alt som skal i senga, inkludert kosebamser.. Så da er det vel like mye støv og bakterier i dyna som i bamsen.. !
Fødemaskinen Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Blir litt svett av alle de formaningene en stadig får.... En tar jo høyde for absolutt alt jo... Blir litt småhysteri spør du meg... Alt babyen skal borti må være sterilt og fritt for bakterier... Kommer neppe til å bli sånn her i huset. Har nemlig litt tro på bakteriene jeg, og vet om mange som har det klinisk rent rundt barna og som har fått barn med div. allergi + astma. Kommer vel ikke til å ha bamser i senga allikevel, siden det ikke er strengt tatt nødvendig.
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Grunnen til at jeg sier dette er at om du lurer på hvorfor personalet plukker ut bamsen du har i senga på sykehuset så er det derfor.Husker jeg ble så irritert over at de plukka bort den bamsen.Store bror var jo så lei seg for at lillebror ikke fikk ha bamsen sin.
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Synes også enkelte ting er å ta av. Hvordan har man det hjemme da? Jeg har vasket alt av tøy til babyen(selv nytt) og lagt det i plast, alle, bamser og alt annet utstyr til babyen er vasket, den rene sengen er pakket inn i plast etter formaninger fra min mor:-) Men når babyen kommer i hus så desinfiserer man vel ikke alt babyen er i kontakt med? Jeg er en person som ikke klarer å slappe av med rot og støv rundt meg, men hvor hysterisk skal man bli Vi har t.o.m hund og den må jo bare bli vant til hans hår, de sier jo at barn som har kontakt med dyr i løpet av det første leveåret har mindre og liten sjanse for å utvikle allergier og astma senere i livet. Som mitte sier, det er jo ikke strengt tatt nødvendig å ha bamser i senga. Kanskje man bare skal flytte inn i glasshus, skal man følge alt det forskes på.
spuntemor Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 Da får jeg kanskje la bamsen jeg har vasket ferdig bli liggende hjemme og introdusere den da, så slipper den å få med seg sykehusbakterier hjem... Mellomste jenta vår ville ikke bruke smokk, men suttet på halen til bamsen sin (ikke fra hun var nyfødt). Den ble ikke kokt så ofte...faktisk aldri. Greit å ikke vite alt, da kan man jo bli helt hysterisk til slultt. (Mener ikke at du er det, Idefix. Greit med den opplysningen :-))
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg er langt fra hysterisk.Har madrass som er brukt jeg osv..Venter jo nr 4.Men kom bare på denne saken.Husker jeg var så lei meg på store brors vegner.Alt en kommer til å tenke på nå på slutten.. :0) Denne her også får nok bamse.Ungene har jo full diskusjon om hva slags bamse lillebror skal få når han er født :0)
Fødemaskinen Skrevet 15. oktober 2006 #9 Skrevet 15. oktober 2006 Tror ikke du er hysterisk Idefix. Trodde faktisk innlegget var lett ironisk ment. Hehe..
Fødemaskinen Skrevet 15. oktober 2006 #11 Skrevet 15. oktober 2006 Puh... Tenkte kanskje du tenkte at jeg tenkte at du var hysterisk nemlig (hvis du skjønner). Ok. Da har vi gjensidig forståelse her:)
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #12 Skrevet 15. oktober 2006 Ja de føder barn i Afrika også og bor i jordhytter. Klem fra sykepleier
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå