Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Har plutselig begynt å tisse markørfarget urin....er det farlig?
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Hva er markørfarge? ) Om du tisser lys urin, er det normalt. Er urinen mørkere (orange) så drikker du for lite. Om du får blod i urinen (eks ved urinveisinfeksjon) kan du se at den blir litt rød... Men ulik mat tror jeg kanskje kan sette litt farge på urinen...
Blomman Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 NMørkfargt urin høres ut som for lite væskeinntak - dehydrasjon- det kan og være UVI .Er den rødlig kan det være blod - men endel matvarer som f eks rødbeter kan gi rødlig urin Du bør nok uansett drikke mer og ta en urinstix hos lege
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Nei dere vet sånn gul tusj som man markerer i bøker med når man studerer. Det er liksom sånn farge. Ikke mørk. Noen ganger er det lyst også, det vet jeg er normalt. Men denne gulfargen overrasker meg!
Blomman Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Da er det nok mer normalt ja - strågul farge (?)er normalen liksom lærte vi på sykepleiern. Så da kan d tenkere jegu slappe av
kine Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 sånn gulfarge kan høres litt ut som om det kan være noe galle eller lever problemer. mørk urin er som regel lavt værskeinntak, men den gulfargen du sier her høres mer ut som det, jeg ville levert en urinprøve hos legen. du er ikke gul på øynene og i huden også?
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Ja for nå blei jeg jo ikke noe særlig bekymra.. Nei er ikke gul i verken hud eller øyne heldigvis kan jeg jo si! Men skal gi en urinprøve til legen, helt klart!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå