Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Bruker de små i magen og endre søvnmønster fra dag til natt? Min lille gutt har brukt å være aktiv på dagen, i forigårs var han helt turbo å styrte der inne hele dagen! Noen dager har vært roligere, mens andre dager er full fart! Men i går var han så rolig hele dagen.. Jeg kjente han i ny og ne, men ikke slik som tidligere... Men så kom kvelden (11 tida og utover) og det var full rulle igjen! I dag har jeg kjent litt i ny og ne, men han er rimelig rolig igjen.. Kan han rett og slett ha snudd døgnet sitt? Blir jo litt bekymret når han er såpass mye roligere fra den ene dagen til den andre... Bør jeg ringe føden...? Eller kan jeg forvente meg vekslende aktivitet...? Jeg er i min 24. uke...)
Skilpadden Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 De har forskjellig dagsform akkurat sånn som oss, og det kan jo være at han har snudd seg litt, så du ikke kjenner sparkene like godt. Regelen er vel at du skal kjenne 3 bevegelser på 30 min når du vet at babyen er våken. Min forrige baby var stort sett veldig rolig i magen, og utenfor også. Denne har jeg bare så vidt begynt å kjenne. Gleder meg til det blir mer liv.
Bea80 & Gullgutten Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 jeg hadde også et par dager i sist uke hvor jeg syns han var litt rolig i magen min, men så plutselig en dag kjennte jeg godt med spark igjen. Spurte legen min da jeg var på kontroll på torsdag, om jeg burde kjenne noe hver dag, og han sa nei. Ikke enda, og det var mange som ikke kjente det like godt som andre også, så det var ingenting å bekymre seg for hvis han var litt rolig av og til. Jeg er 25 uker på vei.
Rosenrød Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har samme erfaringer. Noen døgn er babyen helt turbo både dag og natt- mens andre dager har jeg nesten ikke kjent noe. Husker den dagen jeg var på ultralyd (uke 18) kjente jeg nesten ingenting. Men inne i magen var den lille i full fart. Nå er jeg i uke 23 og kjenner mer til den, men som sagt noen dager er den kjemperolig. Tror nok det er helt normalt og veldig vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå