Gå til innhold

Hull i ørene.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på å ta hull i ørene på jenten min...

Noen som allerede har gjort det?

Hørte fra en venninne at det finnes egne øredobber for små barn som var litt annerledes i låsen slik at de ikke skal stikke seg bak øret.

Noen som vet hvor det går ann å få fatt i?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har jeg gjort.

På jenta mi når hun var 6 år, og tom. da var det for tidlig. Vil ikke anbefale deg det i det hele tatt!

Skrevet

Hadde jeg ALDRI gjort!!!!

Hvorfor i allverden????

Ååh, kjenner jeg blir provosert. Stakkars liten...

6 år er nå enda èn ting, for da kan hun få sagt ifra om hun ikke vil.

Skrevet

6 åringen min hadde mast en stund før hun fikk, og etter 9 mnd ca fikk hun betennelse i hullene, så nå er de grodd igjen. Like greit. :o)

Skrevet

Jenta mi skal få det, HVIS hun vil ha det, og når hun er gammel nok til å si selv at dette vil hun. Synest du skal vente til dess :o)

Skrevet

det finnes til barn ja.. den er laget av plast.. selv så har jeg ikke erfaring med det.. ingen av mine har hull i ørene.. selv var jeg 13 år når jeg tok så dem blir vel i den alderen mine barn å tenker jeg..

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene da jeg var to år. Det var et mareritt da jeg ikke ville at mamma skulle få renset ørene da det var vondt og det endte opp med betennelse. Måtte la det gro igjen og tok nye da jeg var gammel nok til å si ifra at jeg ville ha selv. Jeg skal ta på snuppa med en gang hun klarer å si ifra at hun vil ha og vi er enige om at jeg skal få rense det, så får vi se hvor gammel hun er da! :o)

Skrevet

Syns det burde vært 10-årsgrense på hull i ørene. Synes ikke det er søtt på bittesmå barn. Greit å se om de utvikler allergier før man gjør det også.

Skrevet

Hva er poenget? Holder det ikke å pynte med hårkliper eller annen pynt? Det gjør jo vondt å ta hull i ørene, i tillegg er det fort gjort å få en infeksjon siden barn piller på alt mulig. Barnet vil også ha større sjanse for å utvikle kontaktallergi. Kan ikke finne en eneste god grunn til å ta hull i ørene på et barn som ikke har mulighet til å skjønne konsekvensene av det selv.

Skrevet

Jeg fikk hull i ørene da jeg var 7 år gammel, og jeg har aldri hatt noe problem med det... Hvis jeg får jente noen gang så skal hun være gammel nok til å bestemme selv... Men hva andre gjør med sine døtre, spiller liten rolle for meg..

Skrevet

Min eldste har hull i ørene. Hun maste fra hun var litt over 2 år pga at tanten som er 9 år eldre fikk hull i ørene. Men hun måtte vente til hun begynte i 1. klasse. Nå er det de andre 2 som maser, men de må vente til de starter på skolen.

Skrevet

Jeg er selv helt dårlig etter å få hull i ørene på minstejenta men sambo nekter (mener ho er for liten) . Ho er 15 mnd. Har jenter fra før som fikk hull i ørene da de var to og det har aldri vært noe problem på noen måte. Hverken med gensere over hodet eller betennelse.

Kan også legge til at "fagpersoner" sier det er mindre vondt jo mindre barnet er , fordi det er mykere brusk i øreflippene da.

Skrevet

Vet du hva? Når det gjelder barn, smerter og plager ser jeg mer på foreldre som "fagpersoner" enn de som tar hull i ørene på små barn! Neste gang du snakker med en som er "fagperson" på å ta hull i ørene på små barn, spør om de har barn selv. Tror nemlig ikke det finnes mange med egne barn som ville gjort dette.

Skrevet

Jeg er enig i de over her at det kanskje er litt i tidligste laget. Barn i den alderen rører jo ofte på seg og da er det greit å ha minst mulig dill dall hengende. Og tar man hull i hørene er det ikke like lett å ta det av heller. Den første tiden skal det jo være i hele tiden + at det må renses nøye og holde rent. Noe som ikke nødvendigivs er like lett når man leker i sandkassa og slike ting..

Jeg vil ihvertfall anbefale deg til å vente til hun ber om det selv og forstår at det kan gjøre litt vondt.

Men hvis du absolutt vil gjøre dette ta deg en tur på seriøse gullsmedforhandlere å spør dem om de har slike øredobber, og kjøp i tilfelle ekte gull. Selv om det kanskje høres råflott ut så er det veldig mange som reagerer på andre ting og når hun er så liten er det ikke så lett å si ifra.

Skrevet

Hjelpes meg... å ta hull i ørene gjør jo vondt for mange! ikke for å snakke om alt styret etterpå med snurring av øredobber, rensing, det varmer og dunker.. stakkars unger mener nå jeg!

Selv har snuppa på 5 år mast siden hun var tre.. er så mange små her som har tatt det.. ikke alle uten uhell.. jeg har sagt ho kan få det når hun begynner på skolen..selv det er egentlig litt tidlig.. men jeg nevner ikke noe før hun gjør det;)

Skrevet

Jeg synes det er helt forferdelig når jeg ser så små med hull i ørene. Det er jo ikke jenta som ber om det selv når hun er så liten. Jenta mi skal ikke få hull i ørene før hun er ti år gammel, helst eldre. Jeg fikk det når jeg var tolv og hadde masse problemer med det. Kan idag fortsatt ikke bruke øredobber eller lignende...

Skrevet

Et spørsmål til dere som er i mot hull i ørene på de små : Vet dere ikke at man ikke skal rense ? Og at det ikke er smertefullt ? De barna som skriker litt , gjør det som regel pga smellene som kommer når øredobbene skytes inn. Litt skal man "snurre" men ikke mye. Det er ikke smertefullt. Dessuten går det an å sette inn øredobber som ikke henger .

Greit nok at dere ikke ville gjort det på deres barn av forskjellige grunner. men om noen ønsker å gjøre det , har dere da noen som helst rett til å dømme ???

Skrevet

kommer jeg aldri til å gjøre før hun vil det selv :)

Skrevet

Akkurat de som tar hull i ørene på så små barn,de dømmer jeg,ja! Er da totalt unødvendig!!! Hvis de som skriker gjør det fordi det smeller,er da vel ikke det noe å utsette dem for heller?Da gir de jo helt klart uttrykk for at de ikke liker det som skjer! Og hvordan vet du 100% sikkert at det ikke er vondt??? Alle opplever det forskjellig. Har ikke jente selv,men får jeg det,vil jeg tro hun er pen nok uten at jeg må "pynte" på henne med øredobber!

Skrevet

Hull i ørene på små barn var in på 80-tallet,nå er det bare harry!Hvis jeg ser barn m hull i ørene,ser jeg for meg en skikkelig lavressursmor,med bleika hår og det som værre er....Det er kjempeharry!!

Skrevet

det med at barn ikke kjenner smerte når dem er barn er tull.. og det er ikke brusk i øreflippene.. uansett hvor gamle vi blir.. men jeg er en "fagpersjon" og jeg anbefaler det ikke.. og jeg gjør det heller ikke.. jeg tar ikke hull i ørene på små barn!!!!!!!!!

Skrevet

Mamma tok hull i ørene på meg da jeg var 2 MND gammel!

Pga av dette har jeg fått nikkelallergi og plages med psoriasislignende utslett noen steder.

Jeg skal hvertfall ikke ta hull i ørene på jenta mi. Det får i såfalls skje når hun er stor nok til å bestemme selv...

Skrevet

Det har vel aldri vært BRUSK i øreflippene??

Og selvsagt gjør det vondt, uansett alder. Det er hud og kjøtt, og da er det også noe som kalles nerver.

Skrevet

nei ikke brusk nei.. men vondt gjør det ja.. men finnes ikke brusk.. kjøtt og blod..

Skrevet

snuppa mi fikk hull i ørene den dagen hun fylte 1 år.... gikk kjempe bra. hatt dem i snart 2mnd nå. og ikke hatt noen plager... har sånn bakdel der det ikke stikker ut noe.... har på dem hun fikk hos frisøren.. små diamanter.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...