Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Min lille er rød helt ytterst ved tissehullet og ca. en halv cm nedover. Er dette et slags bleieutslett eller kan det være urinveisinfeksjon ?
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har aldri hørt at rødhet er symptom på urinveisinfeksjon, men dette er ikke akkurat mitt fagfelt altså. Jeg vet at noen symptomer er hyppig vannlating (ikke så lett å få sjekket på bebiser, da), feber, kvalme/oppkast, dårlig matlyst (de siste to er symptomer ved nyrebekkenbetennelse). Hvis du tror han er syk, tror jeg man får noen slike urin-oppsamlingsposer på apoteket, slik at du kan levere urinprøve til legen. Men kanskje han bare er rød pga fuktighet eller at bleia har gnagd litt..?
Blomman Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Det kan være balanitt - betennelse der. Det du gjør da er og renser med sterilt slatvann fra en engangssprøyte - sprøyt inn i åpningen.. ( uten spiss!!) Det pleier da å roe seg etter noen dager. Dette kommer ofte hos de som har litt trang forhud - men det kan rette seg ettersom de vokser. Blir det ikke bedre av saltvannsskylling (det er det legen anbefaler som første rå ang behandling) tar du konrkt med legen. Tror nok ikke det er UVI, men selvsagt bedre og ta en urinprøve for mye enn for lite.... poser for å "lime" på får du på legesenteret eller apotek.
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Ok, takker for svar. Da skal jeg prøve saltvann : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå