SusyQ Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Hva synes dere om det Runar Døvingen sier i Dagbladet i dag da, jenter? http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/10/15/479786.html
Sussa85 - snart 2? Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Den dagen de bærer fram barnet selv så er d greit.....
Leieboer funnet! Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 jeg synes han sier mye klokt. Spesielt dersom mann og dame er gift, bør mannens mening spille en stor rolle. Det er jo ikke bare damens barn!
Sussa85 - snart 2? Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Greit nok d..og ja.....jeg skjønner poenget....men jeg skjønner at en kvnne som absolutt ikke ønsker barnet ikke har så veldig lyst til å bære det fram i 9 mnd og.....må legge til at jeg i mot abort i de fleste tilfeller. Men tror ikke menn kan sette seg i kvinners sted heller..
lioevr- Verdens lykkeligste Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 man burde få velge selv, men være pliktige til å opplyse partner. det er vel egentlig en grei mellomting. men kvinnen blir alltid sittende igjen, uansett hvist mannfolket velger å stikke. det burde være opp til oss. det er vår kropp og vårt liv
melkekua™ Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 Må si at jeg hadde aldri klart å ta abort!
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Det er en av de mest idiotiske artiklene jeg har lest på lenge! Han velger absolutt de poengene han selv syns er gode, og glemmer at menn i mange tilfeller har det bedre enn kvinner (lønn, høyere stillinger etc.). Kvinner og menn er forskjellige av natur og kan aldri bli fullstendig like - det ser ikke ut til at denne forskeren forstår. Når det gjelder menns rett til å bestemme om man skal beholde barnet eller ikke, kan jeg absolutt ikke si meg enig med forskeren om at den som ønsker barnet skal få siste ordet. Syns ikke man skal tvinge en kvinne til å bære fram et barn hun ikke ønsker, det er tross alt en stor påkjenning å være gravid. Og mennene såvel som kvinnene vet jo "risikoen" ved å ha ubeskyttet sex (eller ev. tro på en kvinne som sier hun bruker prevensjon), og da kan en av konsekvensene bli ufrivillig graviditet og ulike ønsker fra partene. Håper for all del at dette ikke er et stort problem og at de menn som ønsker barna sine bli født også får se sine barn bli født. Men uansett hvordan man vrir og vender på det må det være kvinnens valg til slutt, da det er er kvinnens kropp.
♥Tullerusk♥ Skrevet 15. oktober 2006 #9 Skrevet 15. oktober 2006 Ser mange har svart det samme jeg vil svare.... Den dagen de (mennene) kan bære frem et barn så kan de være med å bestemme om de syens det er urettferdig om vi tar abort eller ikke... Snakk om dumhet a... Militæret og det har jeg faktisk ikke noe i mot men tvinges ja..
Petrinemor Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 Ingen kan noen gang vite hva de mener om den saken før de er oppi det selv.. Jeg var selv sterkt motstander av abort da jeg var yngre.. helt til det skjedde meg at jeg ble gravid av å glemme p-pillen, og ja vi var forsiktig, men ikke nok tydeligvis.. Jeg gikk i 2 mndr før jeg bestemte meg, var en utroolig vanskelig situasjon og noe av det værste jeg har opplevd. Jeg var ung, det var nettopp blitt slutt mellom meg og daværende kjæreste da det skjedde, jeg hadde 1 år igjen av videregående, var utroolig lite selvstendig på den tiden, bodde hjemme hos mamma og pappa.. Det er så utroolig mange faktorer som spiller inn og som gjør at noen velger å ta det valget.. Man må også tenke på barnets framtid, om det er forsvarlig å i det hele tatt bære det fram.. Jeg tenker fortsatt på det ufødte barnet, det vokser liksom med meg.. Skulle nå vært 5 år... Men jeg angrer ikke på det valget jeg tok i og med at det hadde blitt tungt for meg å ta en utdannelse, noe jeg holder på med nå. Det hadde vært vanskelig å finne meg en ny partner med et barn på slep, jeg ville vært økonomisk avhengig av andre samtidig som den ikke hadde strukket til, jeg måtte hatt kontakt med barnets far.. noe jeg er glad for at jeg ikke har i dag, jeg hadde gått glipp av mye ungdomstid og ungdomssprell. I det hele tatt mange faktorer som sier meg at jeg tok det riktige valget.
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 15. oktober 2006 #11 Skrevet 15. oktober 2006 Hei Petrinemor Jeg er ingen abortmotstander, og hadde jeg blit gravid som 18-åring, tror jeg jeg hadde vurdert det samme som deg.. Det handler vel om å være voksen nok til å ta vare på et barn, og mange er det i den alderen, men jeg vet at jeg ikke var det og jeg ville ikke vært alle ungdomsårene foruten: derfor skjønner jeg deg godt.. At folk som begynner å runde 25 år og tar abort fordi det ikke passer inn i livet dems akkurat nå, har jeg litt mer problemer med å forstå.. jeg tror uansett det ikke er noe lett avgjørelse å ta, og du er nok heldig som ikke angrer på avgjørelsen din: da blir den nok også enklere å leve med Og som kommentar til hovedtema i denne tråden: enig med emblamamma: Vår kropp-vår avgjørelse!
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #12 Skrevet 15. oktober 2006 Fedrene har sitt og si, men ikke alt.. Man skal tenke over hva slags OMSTENDIGHETER man blir gravid under også!! Jeg kan si for min del at hvis jeg hadde blitt gravid etter voldtekten jeg ble utsatt for så hadde jeg jaggu meg tatt abort!!! SELV om jeg er abortmotstander, jeg hadde ikke ville latt barnet vokse opp som et "vondt" minne på noe som skjedde for mange år siden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå