Gå til innhold

Til deg som lurte på barnehageplass til baby...

Anbefalte innlegg

I barnehagen til sønnen min går det ei jente på 5 mnd. Ikke fulltid da. Mammaen er student, og har kanskje ikke økonomi til å gå hjemme. Det er faktisk ikke lenge siden mødre måtte på jobb da barna var så gamle som 5 mnd. Selv ville jeg ikke satt min i barnehage, men dette var en annen mammas beslutning og et seriøst spørsmål, og svaret er JA! Du kan søke plass, og NEI du mister ikke pengene!

Fortsetter under...

Da jeg ble født, i 1973, var fødselspermisjonen 3 måneder. Før det, var den sikkert enda kortere. Og i de fleste andre land, som kan sammenlignes med Norge, er også fødselspermisjonen tilsvarende kort.

For oss høres det forferdelig ut, men vi snakker jo ut ifra vår hverdag, og tror det er en selvfølge for alle.

Og mange syns faktisk det er fælt å gå hjemme i en permisjon, av mange ulike årsaker. For noen er kanskje noen timer i barnehage for en liten baby, faktisk det beste for hele familien. Jeg kunne ikke gjort det selv, men har faktisk forståelse for det....jeg syns ikke det var bra for meg å være hjemme med baby, selv om jeg selvfølgelig gjorde det..fordi jeg tror det er best for barnet. Men det er ikke best, hvis mammas tanker blir destruktive eller deprimerende.

Kan godt hende innlegget om dette, bare var tull, men hvorfor skal det kjeftes så forferdelig, istedenfor å faktisk prøve å forstå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...