*~**vips**~* Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Hei. Samboeren min og jeg skal ha vårt første barn i februar, og har tenkt på å kjøpe kombivogn. Jeg syns kombivognen virker grei fordi den har løs bærebag, noe jeg kommer til å bruke mye.( Vi regner med å bruke bagen helt frem til jul neste år). Samtidig har disse vognene god plass til varer o.l. under, noe som er veldig praktisk fordi jeg kommer til å trille til butikken og handle. Problemet er at vi ikke klarer å bestemme oss for om vi vil ha Brio eller simovogn. Briovognen virker nettere, men bagen er mindre enn Simo bagen. Fint om dere med erfaring med en eller begge disse vognene kan gi oss noen tips.
Larviksjenta. nr4? Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har hatt simo og skal ha simo igjen nå.. helt knall bra vogner.. men hvis du skal ha kombi, så kan du nok bare glemme å bruke bagen frem til jul igjen.. Det er den alt for liten til. Min datter er født i februar og hadde simo kombi til hun, i juli var bagen trang og vi måtte ta den ut. med satt da på bag forlengeren (kalesja til bagen) så blir vognen som en dyp vogn.. Har kjøpt simo duo denne gangen fordi vi også ønsker å bruke bagen så lenge som mulig.. Det er min erfaring da.. Ps: synes simo sin er finest også da.
Mamman til Pusegutt og bror Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Vi kjøpte brio kombi da vi fikk vår sønn for 2 1/2 år siden. Har vært veldig fornøyd. Vi brukte bærebagen til han var 7 mnd. Men det avhenger jo hvor stort deres barn blir! Noen vokser jo ut av den etter noen få mnd. Nå venter vi nr 2 om 6 uker, og har kjøpt oss søskenvogn fra Urban Jungle. Vi henter den på onsdag. Er veldig spent på hvordan den blir i forhold til den vi har, men den virker veldig bra. Lykke til med kjøp av vogn!
*~**vips**~* Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2006 Takk for tips begge to. Det gjorde ikke valget lettere, men fint å høre deres erfaringer. Lurer på en ting ang. Simovognen: var det ok å gå over til å bruke sportsvogndelen med fotforlengeren på vinteren? Ble det varmt nok nedi der?
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Ja, blir varmt nok nedi der! Jeg har simo. Jeg har nå kjøpt Quinny freestyle til den nye babyen, men da kun fordi jeg vil ha en ny vogn... Har sagt til mann at jeg ikke vil selge simoen. Den holder seg bedre. Min er kjøpt for snarte 2 år siden og brukt i 1 år. Og den er fortsatt like fin i fargen og formen. Kusinen til mannen min brukte bagen til hun var 1 år. så det kommer nok ann på om ungen vil ligge der... Personlig er det nå utseende som gjør at jeg faller mest for Simo. Har ikke testet Brio, og ikke sett på den en gang. Aldri vurdert den.... Jeg liker absolutt ikke den formen både vogna og kalesjen den har... Men jeg har aldri sett gamle briovogner. Mens Simo ser jeg flust av! Så kanskje det er det at de holder seg lengre... Det var jo både Simo Og Brio da mamma fikk førstemann for 32 år siden...
Larviksjenta. nr4? Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Ja var lunt og varmt for jenta vår med forlengeren.. hadde voksipose oppi og det ble veldig bra.
*~**vips**~* Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2006 Ok, det var godt å høre! Men en annen ting: hvor lenge brukte dere sportsvogndelen, og syns dere den var "liten" nok å trille, eller savnet dere en mindre nettere trille slik at dere valgte å kjøpe ny vogn?
Larviksjenta. nr4? Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Synes vognen var lett nok å trille jeg.. jeg solgte den når jentungen var 1,5 år men angret så sinnsykt etterpå for savnet den, så kjøpte en simo sportsvogn da, og den har jeg stående enda.. (skal bli brukt som ekstra vogn hos besteforeldrene) Har også hele tiden hatt en lett trille, som jeg har brukt på sånn kjappe turer til senteret og når hun skulle ut med andre som ikke har stasjonsvogn og andre store biler.. Så kommer nok til å kjøpe en liten trille til å ha nå også, men denne gangen skal jeg ikke kvitte meg med simoen så fort nei..
trude lutt Skrevet 15. oktober 2006 #9 Skrevet 15. oktober 2006 Vi fikk jenta vår i februar i år, og valgte simo bagvogn. Trodde vi kunne bruke den fram til jul, men nå har vi måttet få oss sportsvogn, for jenta vil ikke ligge i bagvogna. Hun vil opp og se. Nå bruker vi emmaljunga cerox, og er veldig fornøyd med den. Bruker bagvogna som sovevogn inne.
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg brukte min til han var ferdig med bagen... KUN fordi jeg vil ha den vognen som babyvogn Vil ikke slite den ut... Jeg skal ha mange flere babyer etter hvert. Og vil IKKE ha en annen vogn. (Prøver quinnyen nå kun fordi vi har råd, kjenner jeg meg rett så havner jeg nok på simo igjen... ) Men som hun over her skriver, så funker det kanskje ikke med no bag vogn tli de er et år heller. For de vil opp og se... Dermed så er jo kombivogn ypperlig. For når ungen har vokst ut av bagen så kan du bruke sportsdelen med forlengeren... Og om ungen vil opp og se, så kan h*n jo det. For du kan jo ta ryggen opp på sportsdelen... Samtidig så er den tettere enn vanlig sportsvogn pga forlengeren...
SNURF 5 GUTTER Skrevet 15. oktober 2006 #11 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg står for Simo kombi. Er kjent for å få 4000 gr barn. Har god erfaring med vognen. Kjøpte brio trille med venbart handtak har hat problemer med vognen. Samme dag jeg kjøpte vognen klarte ikkje å slå understellet sammen så fikk nytt understell. Knappene på siden for å regulere lengden på handtaket henger seg opp og kan bli sittende fast. Får ikkje medhold med brio. Simo og klaging topp sørvis. klagde på kalesja fikk besjed at den fargen har dei ikkje lenger på lager. Fikk ny vogn utenom understellet.
<3 + <3 + <3 Skrevet 15. oktober 2006 #12 Skrevet 15. oktober 2006 Har hatt nyere modeller av både simo og brio, og havner HELT klart på Brio (Brio kombi sportline).. Vogna er en god del "nettere" enn simo, har ett mye mer sporty utseende, er lettere å holde rent stoffet/trekket, tar myyyye mindre plass sammenlagt i bil, er litt lavere, har teleskophåndtak osvosv.. Simo synes jeg blir alt for "tantete" og stor - men så liker vi også vogner med litt mer sporty utseende...Simo`n fikk forresten ikke plass i vår audi a4 06mod stv!! Ganske negativt..måtte ta av sittedel..... Ellers har vi aldri hatt problemer med Brio-vogna:)
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #13 Skrevet 16. oktober 2006 Har Simo kombivogn og er veldig fornøgd med denne! Mangen før meg her har sagt mykje bra om vogna, så eg vil kun poengtera at Simovogna har ein del større bag, enn Brio sin. Kan vere lurt å tenke på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå