Gå til innhold

Problem: Vondt i rumpemusklene - noen med samme problem?

Anbefalte innlegg

Problem:

Jeg har så vondt i musklene i rumpeballene! Det gjør vondt fra korsryggen og på skrå utover og nedover til under rumpa. Har dette noe med graviditeten å gjøre eller er det bare tilfeldig? Det er så vondt at jeg får krampe for hvert skritt jeg tar til tider, og kan våkne om morgenen med veldig vondt.

Når jeg har stått mye og legger meg ned på gulvet for la musklene få slappe av er det ondt å presse korsryggen mot gulvet.

Hmmmm Jeg er jo bare 5+3!

Har bestilt time hos naprapat i morgen, så jeg håper virkelig det hjelper.

Fortsetter under...

Sånn har jeg også det... Jeg husker ikke helt hvor tidlig det startet, men tror det var rundt uke 6. Nå er jeg snart 10 uker. Noen dager har jeg mer vondt enn andre.

Begynte å spekulere i bekkenløsning, men trodde ikke det kunne skje så tidlig. Så var det noen som sa at det kunne skje når som helst... Så jeg vet ikke...

Jeg går en halvtime til jobben hver morgen + går hele dagen - og krampene kommer og går. Får kanskje prøve litt mer terreng, ja, god ide! Ellers prøver jeg å tøye en del, men vanskelig å si om det bare gjør vondt verre eller åssen det er....

Hei. dette er nok bekkenløsning ja.. Jeg hadde det tidlig med førstemann og hadde heldigvis bare moderate smerter hele sv.skapet. Denne gang fikk jeg bekkenl. allerede rundt uke 5 og har det bare av og til (kommer an på hva jeg gjør) men smertene er litt sterkere denne gang. Er i uke 10 nå..

Annonse

Ååååå neiiiiii......

Hm - hva gjør jeg med det? Trodde egentlig at bekkenløsningen kjentes mest i skjelettet? Men nå er jeg foreløpig svært kunnskapsløs rundt dette med graviditet, da...

Tips?

Jeg har også dette problemet. Har vært hos en massør og en fysioterapaut. Begge sier at det ikke er bekkenløsning. Men at det kommer at graviditeten, at en blir løsere i musklaturen. Det begynte i uke 5 og blir bare verre og verre. Er i uke 12 nå. Og må gå veldig rolig uten at det skal bli grine-vondt.

Skal til legen imorgen, så får høre med henne om hun vet noen råd. Når jeg har lest om bekkenløsning og bekkenlåsning, tror jeg det er mer likt bekkenlåsning.

Annonse

JA!!!! Så godt å se det er fler. Jeg trudde det bare var jeg som hadde funnet noen muskler jeg ikke visste jeg hadde, men det er jo fler med samme plagen. Jeg skulle fly til Tr.heim på onsdag og måtte rygge inn på flyet. Flyvertinna lo og sa det var første gang hun hadde sett noen komme baklengs inn i flyet. Jeg greide bare ikke gå normalt.

Nå har det gått over, men jeg har vært plaga i mange, mange uker. Jeg har ingen andre symptomer på bekkenløsing, så jeg kan ikke si jeg har det.

Jeg er 13+3 i dag. (Jada, jeg vet jeg hører til på 2.trimester, men klarer ikke helt slippe taket her enda ;-))

Lykke til hos naprapat!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...