Gå til innhold

Har dere vekt hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av innlegget om kilo osv lenger nede, blir jeg nyskjerrig.... Har alle her vekt hjemme?

Vi har ikke det. Føler ikke behov for å veie meg hele tiden. Tror jeg hadde blitt veldig opptatt av tallene på vekten da...

Men jeg veier meg hver gang jeg er hos mine foreldre, siden de har en morsom "snakkende" vekt. He he. Og når jeg er hos lege eller jordmor.

Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi har vekt, men jeg bruker den ikke.. Jeg veide meg første gang når jeg var hos jordmor nå på fredag. Gidder ikke veie meg hele tiden jeg heller, da hadde jeg gått å tenkt for mye på de talla..=)

Skrevet

Jeg har vekt, og veier meg jevnlig. Men bare for å følge med, jeg får ikke panikk av at den krabber nærmere og nærmere 70-tallet...

Syns egentlig at jeg ser veldig flott ut for tida, liker de store puppene og den voksende magen min jeg! Og så har jeg fått rompe også, jeg som tidligere har vært helt flat bak der. Liker gravide-meg veldig godt!!

Skrevet

Ja, vi har vekt. Syns ikke det er så veldig gøy å veie meg lenger nå. Har begynt å gå opp jeg oxo nå. Matlysten er så stor! Er i uke 26. Det høres så mye ut!!! Tiden flyr.

Skrevet

jeps. har vekt hjemme, men gidder ikke veie meg så ofte. ser forsatt mest fleskete ut enn gravid, og merker at det er ferre og ferre klærsom passer og det sier vel sitt.hehe

Skrevet

Har vekt og har lyst til å følge med. Gikk flere kg ned de 3 første mnd pga kvalme og nå i 4 mnd er jeg lettere enn jeg har vært på lenge! Går fortsatt ned i mine trangeste jeans.Men nå er formen begynt å stige og matlysten likeså, og nærmer meg fort babyen sin store vekstperiode.

Ønsker ikke å gå opp for mye, har vanskelig for å gå ned så vil helst ha litt kontroll. Men er ikke hysterisk altså... :)

Skrevet

Jeg veier meg kun på vekta hjemme jeg... Går til jordmor, lege og kontroller på Riksen... Men vekter viser ulikt, så istedet for å veie meg på 4 forskjellige vekter som viser ulikt, så går vi kun ut ifra vekta jeg har hjemme. Må veie meg før hver kontoll da, så fører de det inn i helsekortet...

Skrevet

Jeg har vekt hjemme. Bruker den så godt som aldri til vanlig. Men i svangerskapet har jeg lagt meg til en vane å veie meg en gang i uken når jeg skifter uke.. Bare for å holde øye med at vektoppgangen min går normalt.. For et kraftig rykk er ikke normalt.. Så greit å følge med syns jeg.. Det er litt morsomt å se når i svangerskapet man begynner å legge på seg, og når man legger på seg mye eller lite.

Jeg gjorde akkurat det samme med nr1.. Da la jeg på meg lite i starten så begynte det å komme litt vekt fra uke 15 av.. Og så på slutten kom det nesten en kilo i uken.. Artig å se..

Og jeg blir IKKE opphengt i vekten.. Måler meg ikke i hytt og pine, og blir ikke skremt av at nålen beveger seg oppover - tvert i mot så liker jeg det..!!

Klem. 19+5

Skrevet

Nope, ingen vekt her. Så er litt spent hvor mye jeg har gått opp, skal på kontroll til jordmor i morgen :).

Skrevet

nope, ingen vekt her i huset... tror jeg lett kunne blitt besatt av det.... veier meg hos legen og jordmor og det er det....

Dette er min nr to, og har funnet ut at jeg skal gå etter hvor lenge klærne mine passer denne gangen... :-) Med første mann veide jeg meg mye, er veldig glad i mat under graviditetene og var litt bekymret den gangen, men jeg gikk bare opp 10 kilo da og runda aldri 70 tallet så jeg var kjempe fornøyd... Så jeg tror det blir noe av det samme nå og...

Skrevet

Har vekt hjemme, fikk den i bryllupsgave ellers er det ikke sikkert vi hadde hatt. Bruker den en del nå for å følge med at vekten ikke går for mye ned.

Skrevet

Har vekt ja. Og veier meg ganske ofte. Synes det er greit å passe på. Håper å legge på meg 15 istedenfor 20 kilo den gangen her.

Også har jeg hatt svangerskapsforgiftning tidligere, så det er greit å følge med at jeg ikke plutselig går opp 3 kilo på to dager og sånn.

:-)

Skrevet

Haha...det skulle ha tatt seg ut:-) Hadde blitt sprø med vekt i huset. Det skal nevnes at jeg som yngre hadde anorexia og er det perioder i livet man er ekstra utsatt for tilbalefall så er det nå. Nei, vekt har vi ikke i hus, ille nok å veie seg hos lege og JM.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...