Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Samboeren min bare ler av meg. Han sier jeg er verpeklar. HEHE. Er i uke 33 fra mandag av, og gleder meg til gutten kommer. Jeg har handlet inn det mest nødveldige av barnetøy. Det er en ting jeg lurer litt på, og det er ULLtøyet..? Er det virkelig nødvendig å vaske ulltøye med milo. De sier jo selvsagt det for å ta vare på tøyet og ikke skade fibrene i ullet så det mister varmen. Men jeg har noen par med ullsokker selv som jeg aldri vasker med milo. De har blitt vasket sammen med annet 30 graders tøy, og de er like fine etter mange vask. Bodyer og strømpebukser er jo en forbruksvare. Det er noe helt annet hvis det er snakk om en fin og dyr kofte... Hva sier dere.. Og ett siste spørsmål. Det er vel greit å bruke skyllemiddel slik at klærne blir myke og deilige. ( Jeg er blitt kekta på lukta av godt skyllemiddel)
hønepøne;-) Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Det første er jeg usikker på. Du kan kanskje prøve med noen få plagg. Når det gjelder skyllemiddel bør man være forsiktig. Babyer har sensitiv hud. Man bør bruke skyllemiddel for sensitiv hud, aller helst uten parfyme. Dette vet jeg, som selv lett reagerer. Softlan sensitive og neutral er to gode skyllemiddel-merker som i allefall min sarte hud ikke reagerer på. Og husk: en kvart topp er nok til en maskinvask!!!
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 ulltøyet blir ødelagt hvis du vasker det i vanlig vaskemiddel.
Skilpadden Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Hvor har du kjøpt ullundertøy. Det fra H&M kan vaskes på vanlig vask 40 grader, og der like fint etterpå.
♥sjiga♥ Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 vel det er opp til deg om du bruker milo eller ikke. men det er jo et vaskemiddel uten ensymer og det er bra i forhold til å ta vare på ull og silke. men om du ikke føler det har noe å si så lar du bare være. selv bruker jeg milo på ull tøy men det er forde jeg tenker at det ikke kunn er dette brnet som skal bruke det og jeg gjærne vil ta best mulig vare på det. når det gjelder skyllemiddel så bruker jeg det men jeg bruker nøytral vaskemidler og skyllemiddel. dette fordi jeg ikke ønsker at barnet skal føle ubehag om det skulle få reaksjon på parfyme. dette bruker jeg ra før forde det er fler idenne familien som reagerer på parfyme i vaske og skyllemiddler. vet ikke hvordan disse baby komfort er når det gjelder parfyme kansje de er mildere. men du ser jo fort om babyen skulle reagere og da er det vel bare og ta hensyn hvis det skulle skje. uansett syntes jeg skyllemiddel er et must for ellers blir klærne ofte så stive og det liker jeg ikke. forresten tilbake til dette ull vakemiddelet har hørt om de som vasker ull tøy med salmiak. de bruker 1 dl per maskin. vet ikke om dette er noe alternativ men liker ikke lukta av salmiakk jeg da så da velger jeg milo. veklger desuten også den parfymefrie her jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå