Gå til innhold

Hva gjør dere med lammeskinnet?

Anbefalte innlegg

Har jo tenkt å vaske alt av klær og sengetøy og alt babyen skal borti egentlig. Men hva med lammeskinnet som skal ligge i senga? Kjøpte mitt på fredag, og det har jo blitt transportert rundt og lligget i butikken og sånn.

På baksida er det et symbol med ei balje og 30 grader med en strek under, hva betyr den streken?

Hva gjøre dere med deres skinn?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6691237-hva-gj%C3%B8r-dere-med-lammeskinnet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har vasket mitt lammeskinn på 30 grader med bittelitt milo i vaskemaskinen, og det gikk helt fint! Men man skal ikke vaske disse skinnene for ofte - noe med lanolin olje som finnes naturlig i ulla....som er bra...og ikke bør vaskes ut...

lykke til ;)

Vet ikke om jeg skal vaske mitt jeg...... har kjøpt lammeskinnspose. Lurer på om jeg bare skal lufte det godt...Får se

Har vasket og vasket og vasket de siste dagene! :-) Koslig det. vasket t.o.m sengekant og sengehimmel. Alt henger til tørk hos mamma og pappa. Hos oss lever vi i pappesker om dagen. Full nedtelling til vi flytter! :-)

Ja, da får vi teste ullprogrammet på vaskemaskina!

Har lyst til å få "rensket ut" det som måtte være av smuss og sånn før det skal opp i senga. Og det er nok av lanolin/fett i det, det kjente jeg på hendene i butikken da jeg "bladde" meg gjennom bunken for å finne det skinnet jeg ville ha : )

Lykke til med flyttingen Lucia, det blir deilig å komme seg ut av pappeskene! Hadde den runden selv for noen måneder siden : )

Den baljen med strek under betyr vel ullprogram på vaskemaskinen. Da jeg kjøpte ulla mine sa hun i butikken at de kunne vaskes i maskin men hun anbefalte å bruke et spesialvaskemiddel som de solgte. Vet ikke hva det koster. Men jeg kommer nok til å bruke Milo og ullprogram.

Annonse

Hun vi kjøpte skinnet av sa at det ikke var nødvendig å vaske det før bruk, bare lufte det godt først. Tror jeg følger rådet hennes. Ellers så har jeg hørt at Milo er like bra å vaske med som andre dyrere produkt. Et godt tips skal visst være å børste skinnet med en hundebørste (helst ubrukt går jeg ut fra ;-) etter vask.

Hei - her komme et litt usakelig svar, for eg veit ikkje heilt ka det merket betyr...men når du har lufta eller vaska skinnet ditt e det visst lurt at du som skal bli mamma ligge på det ei stund før babyen komme (altså ikkje i ukesvis, men kanskje nåkken daga). Har nemlig hørt at hvis det lukta litt naturlig mamma så roa babyen seg lettere når den ligge på skinnet! Veti ikkje heilt omd et stemme, men eg har jaffal tenkt å prøve det :-). Vaskeproblemet hakje eg vært borti enda, for eg hakje kjøpt skinn enda.

Lykke til uansett!

Har tenkt å bærre luft mit litt æ da... bi nok å ha en flanellsbleie under hodet på babisn når den ligg på det... også har den jo klær på sæ...

Har førresten sett reklame førr at Milo kommer med en tøymykner som m lanolin eller nåkka greier.... Men trur det va den rosa flaska... æ syns de ska få sånn i den parfymefrie variantn også...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...