Gå til innhold

Gravide bør ikke jobbe natt!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen kjenner kanskje til dette... Er i en situasjon hvor jeg nylig har fått fast ansettelse i 80 % stilling, nesten bare natt. Vi anbefales til ikkeå gå nattevaketr når vi er gravide! Viser til disse linkene:

http://www.femina.no/php/art.php?id=341595

http://www.arbeidstilsynet.no/faktaside/vis.html?tid=28194

Gruer meg til å ta opp dette med sjefen, men må jo bare - kan ikke ta risikoen. Pass på dere selv, jenter!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber natt så langt jeg orker.. Sjefen min har ferie for tiden, så skal snakke med hu når hu kommer tilbake. Men jeg er ikke mer enn 6 + 4 i dag så jeg prøvr nok litt nattvakter til..

Skrevet

En må selvsagt kjenne hva som er riktig selv, men dersom en er sliten bør en hvertfall ikke presse seg. Jeg er interessert i å finne en alternativ løsning så raskt som mulig!

Skrevet

står jo at ein ikkje bør jobbe natt i det heile tatt under graviditeten. 50% større sjanse for spontanabort...

Har nettopp hatt ein spontanabort, så neste gang eg blir gravid, kjem eg til å forlange å komme på dagen frå dag 1... Sjølv om eg gruar meg til å gå til sjefen og seie det...

Skrevet

Jeg jobber natt hver 12.helg, og har to nattevakter ellers. Så lenge jeg ORKER så gjør jeg det. Og siden sjefen er på ferie, og jeg ikke er noe særlig glad i stedfortrederen hennes, så venter jeg til sjefen kommer tilbake.. Jeg tror ikke at spontanabort skyldes ene og alene nattevakter. Det nekter jeg og tro!

Skrevet

Heisann! Ville bare si at for meg var det riktigst og lettest å fortsette å jobbe nattevaktene mine - jeg jobbet som vanlig både 1. og 2. trimester og det gikk kjempefint! Støtter absolutt dere som ikke vil jobbe natt, men jeg vil ikke at de som ikke kommer seg unna nattevaktene sine skal bli skremt. Dessuten er det noen som meg, som trives med å jobbe natt :o) Kjenner flere som har jobbet natt store deler av svangerskapet, og det har gått bare fint!

Lykke til videre!

Skrevet

Alle må gjøre det som føles riktig, uavhengig av hva alle andre mener. I og med at jeg jobber nesten bare natt tror jeg dette blir svært slitsomt, samt at mitt standpunkt er at jeg ikke ønsker å utsette meg for risikoen. Dersom man "mester nattevakter godt" (med andre ord ikke har problemer med å få nok søvn mellom slagene), vil jeg tro saken er annerledes. Jeg har slitt litt med dette.

Skrevet

trur ikkje at spontanabort skuldast berre nattarbeid nei, men har ikkje lyst til å ta nokre sjansar neste gong, når eg har opplevd det ein gong... Jobba natt når eg gjekk gravid med nr.1 og fram til veke 25, og det gjekk heilt fint

Skrevet

Sover hele dagen jeg- så natten er eneste tidspunktet da jeg har mulighet til å være våken.

Skrevet

Måtte vært perfekt med nattjobb i et sånt tilfelle!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...