Gå til innhold

Er det noen sammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mamma gikk 12 dager over termin med meg, og mener derfor at jeg også kommer til å gå over tiden. Er det noen sammenheng? Håper ikke det.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste nettopp at det er større sammenheng mellom farens fødselstidspunkt enn morens... Så hvis mannen din ble født til termin så er det vel en bedre pekepinne. Men det beror jo også på hvor nøyaktig terminen er fastsatt m.m. Kan jo hende du egentlig kom til termin du også, ikke sant?

Skrevet

Hos meg stemmer det i hvertfall ikke at det går på mannen, heldigvis.

Min samboer kom nemlig 10 uker for tidelig.

Moren min fødte meg og mine to søsken 2 uker før termin, og jordmor sier at det kan ha en innvirkning på meg også.

Er nå 37+0, og håper dette ikke stemmer, kan fortsatt trenge noen uker til på meg før hun kommer.

Selv tror jeg ungene kommer når dem er klare, og vi får jo ikke akkurat gjort så mye med det. Men er klart at det er greit å være forberedt på at noe kanskje kan skje før termin, eller at man kan gå over, så blir man ikke så overrasket/lei om det skulle skje.

Skrevet

Jeg har vel hørt at det har en sammenheng og da på Mors side.

jeg kom tidlig og jeg fødte tidlig.

Det kan jo alltid skje ting under sv. skpet som resulterer i tidlig fødsel uavhengig av arv

Skrevet

Nei.

Jeg og sambo er begge født 3 uker før termin, og de kommende bestemødrene har født våre søsken før termin.

Tanten min har født få dager før termin.

Jeg er vel 8-9 dager på overtid nå etter rutine-ul termin. Nesten 2 uker over menstermin.

Ikke forvent at det er arvelig....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...