Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er 2 mnd og veier 3800, er nå 49 cm og har 36,6 cm i hodeomkrets ! Hun har det veldig bra, men er så mange jeg møter på som sier: åh stakkars, ja det blir nok bedre osv. Skjønner ikke poenget med å si slikt så lenge alt er bra :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke bruk krefter på å bekymre deg. Jeg tenkte og lurte masse da gutten vår var litt liten i begynnelsen. Så begynte vi med fast føde og han gikk masse opp i vekt. Da var det nesten så jeg blei bekymra for det... Nå koser jeg meg bare med en skjønn gutt på 6 mnd som er akkurat stor nok for seg selv!

Skrevet

Ja sant ! Jeg bekymrer meg egentlig ikke, men virker som andre er svært bekymret hehe !

Skrevet

min gutt veide 7 kg og var 65 cm på 3mnd kontroll. han er midt på "linja" eller percentilen om du vil!! man må jo se vekta etter lengda!

her om dagen var det en gammel dame som kom og titta på sønnen min og ei venninne sin. vi fortalte hvor gamle de var osv. da jeg gikk bort et øyeblikk kom den gamle damen tilbake for å forsikre seg om at han virkelig var bare 3 mnd..

han er jo bare lang stakkar- ikke tjukk engang..

så vi med store barn får også høre det..

folk husker ikke hvordan det er.. mens jeg gikk gravid var det jo så mange besserwissere som aldri hadde sett en så stor mage, så liten mage osv.. "så stor var jeg aldri" (var da 5 mnd på vei)

hvis folk passer sine egne saker, så passer vi våre:) babyen din er nok like luksusnydelig stor eller liten. når de er 1 år er de stort sett like store:)

Skrevet

Snuppa mi er lita hun også. Var 3070 gr/48cm når hun ble født og veide vel rundt 4000 når hun var 2 mnd så det er nok ikke unormalt.

Ikke ta det til deg, folk sa slikt til meg også.

Nå er hun straks 4 mnd og veier 5700 og er 59 cm lang. Fremdeles liten i forhold til mange andre vi kjenner, men er veldig langt fremme på alle områder og har det absolutt bra, hun er bare liten. Er jo liten jeg også (158cm) så det er greit :o)

Skrevet

Ja, det er ofte sånn det er... Jeg synes at dersom veldig mange bekymrer seg og lurer, så blir jeg til slutt nesten litt bekymret selv også...

Skrevet

Jenten min er 5,5 kg og 59 lang, hun er 3 mnd. Hun var 4,5 ved 2 mnd. Ja hun er litt liten, men det er jeg og...hihi

Skrevet

Oij, Lukas var 3705g ved fødsel, Onsdag var han 5255g. I dag er han 6 uker!

Skrevet

Gutten min er også liten... Han er 10,5 måned og 8,1 kilo..

Mange som kommenterer at han er liten, men har ikke oppfatta det som negativt. Jeg synes han er helt perfekt :)

Har også vært noen som har kommentert at han er stor for alderen...

Ikke hør på de du =)

Skrevet

Jenta vår var ca 4 kg da hun var 2 mnd.

Jeg var også slank som baby (og resten av livet, fram til svangerskapet ;-D)

Skrevet

Hei hei:)¨

Uff, folk er så lite omtenksomme... Husker du ikke da vi alle gikk gravide? "Oi, så stor du har blitt!!!!!" Folk har en ekkel tendens til å måtte mene noe hele tiden;)

Nå var jo verken du el samboer spes store da dere ble født, kanskje dere var små babyer også? Har du spurt hjemme?

Dessuten; babyer og barn vokser i rykk og napp, sånn vil det alltid være:)

Skrevet

Hihi-ojj var det jeg og tenkte-mi si veide 3780 ved fødsel og veier nå rundt 5500 gr. Og er også 6 uker i dag:) Men vi som har "solide" unger får høre det vi også- uansett vekt og lengde så er det alltid noen som har noe å si:)

Skrevet

Ja jeg var liten selv, 46 cm lang og veide 2600, samboer var 50 cm og 3050 gram !

Skrevet

Jeg skal imorgen på 6 ukers kontroll med lillesnuppa... hun er 5 uker og 3 dager da, spent på hva hun veier nå... var 2618 når hun ble født :)

Skrevet

Skal på 8mnd kontroll i morgen. På 7mnd kontroll var hun 65cm og 6900g. Hun er liten, bruker 68 i tøy enda:)

Hun var 2500 og 46cm da hun ble født.

Jeg var også lita(og er), men det er jo så stor forskjell på babyene. Gutten min var over 4kg og 53cm da han ble født.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...