Gå til innhold

Matlysten som forsvant- noen andre med samme problem.noen som har råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er i uke 17 nå, og de siste 2-3 uken har æ ikke hatt noe matlyst. blitt verre og verre. i starten kunne æ ihvertfall spise uansett ka vi skulle ha. men nå klarer jeg ikke spise/vil ikke/har ikke lyst på noe.. har ikke vært plaget med kvlame nu i svangerskapet, så d e ikke derfor. så hvorfor blir d sånn nu. i går skulle vi ha kyllingfilet og første biten bare stoppa i halsen. klarte ikke spise mer...

er sulten, men vil ikke ha noe- gjelder brødmat også! huff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

prøv frukt! skjær opp i biter:) grønt eple i båter fungerer for meg :)

Skrevet

Proev aa ikke stresse med matlysten - aksepter at du er kvalm og faa i deg det du orker naar du orker. Jeg syns at smaaspising var det eneste som virket - fikk daarlige assosiasjoner ved tanken paa/synet av middager med kjoett, sauser osv. Smaaspising gjoer ogsaa sitt for aa forebygge kvalme, saa proev aa faa i deg noe selv om du ikke har kjempelyst paa mat.

Forslag til ting som er lette/friske aa faa i seg: toerre kjeks, knekkebroed, hvitt broed/rista broed, yoghurt, grapefrukt (veldig bra for meg), noetter (ikke saa fristende kanskje, men lett aa tygge ned og naeringsrike), enkel groenn salat med sitronsaft over (olje hvis du orker), ingefaer-te og kjeks, frukt-smoothies, bananer.

Haaper du blir bedre snart!

Skrevet

Jeg har hatt samme problem de siste dagene. Bare tanken på middag gjør meg dårlig.

Jeg prøver å spise ofte så jeg ikke blir så sulten at jeg blir kvalm. Jeg ble faktisk mye bedre etter å ha spist sjokolade. Det var det eneste jeg hadde lyst på. Ellers er det veldig godt med frukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...