Cam_gutt_4_6 Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Hei, Vi venter nummer 2, og kloke av skade etter altfor lav vogn på nummer 1, så er høyde på håndtaket veldig høyt prioritert denne gangen. Noen som har noen gode forslag til vogn for oss? Vi er forresten 180 og196 høye.
Fikk nr to i desember Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg er ikke spesielt høy, men mannen min er det. Vi kjøpte Simo kombivogn med regulerbart håndtak, passer for oss begge! Av de vi så på var den den høyeste.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Mannen min er 1.94 så vi trengte også en vogn der han ikke fikk "kink" hver gang han skulle rette på dynen... Vi var ute etter en lett, liten stabil byvogn (som også skulle være god å trille utenfor butikkene....).Valget stod til slutt mellom Emmaljungs City Cross og Teutonia Mistral, men ettersom Teutonias vogner er relativt lave ble det City Cross'en. Den er høy og god uten å være "panservogn". Alt kommer jo an på øvrige krav dere stiller til vognen. Simo og Edgmodellen til Emmaljunga er visst høye, dersom dere vil ha en av disse store, romslige, litt tyngre modellene. Kanskje også Brio? Men, dersom du ønsker en liten sporty-med høyde er City Crossen super.
wasabi Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Bebe confort High trek er vogna for dere! Babyen ligger høyt, og foreldrene får ikke kink i ryggen :-)... funker fint for små mammaer også den altså. Selges på babykos.no . Kjempefin vogn. Veldig god å trille, og så har den stort svingbart forhjul, som kan låses til fast forhjul vha en spak på styret. Utrolig greit! En annen fordel med denne er at den har godkjent bilsikringspakke for dypvogn-hardbagen, slik at du kan ha babyen liggende flatt i bagen sin i baksetet i bilen (frem til den veier 10 kg). Det er et polstret bilbelte nedi bagen, slik at babyen er spent fast nedi, og så er det kollisjonsbeskyttelse i skallet på bagen. Man fester så bagen i bilens setebelter med 2 metallfester som følger med. Kjempepraktisk!
wasabi Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Glemte å si at bebe confort high trek er veldig lett, veier kun 12 kg som dypvogn, 10 (!) kg som sportsvogn. 3-huling. Hvis dere vil ha en stødig, (men tung) 4-hjuling så er Emmaljunga veldig fin.
Økologisk_knekkebrød Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg er 180 cm høy og skal ha Emmaljunga City Cross. Det er ei lett, men stødig vogn, veier bare 11 kg med City Bag. (Selv om den har 4 hjul..)
Nuffa Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 Vil anbefale dere "teleskop" håndtak fremfor opp/ned regulering. Med "teleskop" kommer man lenger unna vognen. Høye folk (med lange ben) slipper å sparke borti vognen, slik som man ender opp med å gjøre på vogner med opp/ned regulering. Vet at Brio og Bugaboo har teleskop-håndtak.
2nj♥ Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Mannen min er 193 og jeg er 177. Vi har TFK Joggster vogn og den passer oss begge da håndtaket kan reguleres. Øverste høyde blir altfor høyt for meg....
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #9 Skrevet 15. oktober 2006 gubben er 193 og jeg er bare 169 så vi hadde emmaljunga edge med teleskop håntak. supert!!!
Mamma til godjenta & lillebror Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 Ser mange andre anbefaler det også, men ville kjøpt Emmaljunga Duo Edge med teleskopstyre helt klart!!! Vi har to stk og er superfornøyde (er begge 178) )
petiteM's Skrevet 15. oktober 2006 #11 Skrevet 15. oktober 2006 Anbefaler også High Trek + Windoo bag fra BeBe Confort. Er høyere enn alle andre vogner jeg har sett, og håndtaket kan reguleres opp og ned. Både bag- og sportsdelen er høye. De har den på Babykos i Bergen. Vi er kjempefornøyde - ikke fordi vi er spesielt høye, men fordi det er så mye mer behagelig med når en slipper å bøye seg så langt ned:-)
m-mamma Skrevet 16. oktober 2006 #12 Skrevet 16. oktober 2006 Simo kombi. Kjempefornøyd! God å holde og trille selv om man har håndtaket veldig høyt. Og kjøp det vendbare - absolutt å anbefale å legge noen hundrelapper i. Ellers en stabil og god vogn både m bag og sportsvogndel. Morfar er forresten også fornøyd m høyden, han er godt over 190. Vi er begge ca 180.
Mina06+Mats09 Skrevet 16. oktober 2006 #13 Skrevet 16. oktober 2006 Sambo er 190 høy, vi har quinny og den passer perfekt
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #14 Skrevet 16. oktober 2006 Er sjølv 178 og mannen 180. Bestemor 178 og bestefar er 193. Alle vi er veldig fornøgd med Simo kombi vogn, med handtak som kan regulerast opp og ned. Er ikkje noko problem at ein kjem for nær vogna når ein går:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå