Gå til innhold

Hvor lenge sove mellom hver amming på natta??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Har ei snuppe på 6 uka, som plutselig har begynnt å sove lengere mellom hver amming på natta. Tidligere spiste hun hver 2-3 time. Nå kan det plutselig gå 4-5 timer mellom hver gang hun våkner og vil ha mat. Hvor lenge kan det gå mellom hver amming på natta?? Nå har jeg prøvd å ikke la det gå mer en 4 timer mellom hvert måltid, men hun virker ikke ærlig sulten. Spiser litt før hun sovner igjen.

Hadde jo vært godt å sovet litt lengre økter på natta da :)

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Har ikke noe "fasit" på dette. Min gutt er 8 uker gammel. Som oftest blir det mat hver tredje time hos oss, men han har også sovet 5 timer i strekk noen få ganger.

De gangene det skjer har han spist veldig mye før han sovnet og/eller det har vært en dag med MYE frisk luft og "aktiviteter" (ikke bare være hjemme, men dra til byen/på besøk o.l)

Skrevet

Babyene er flinke til å regulere dette selv, så bare la hun sove:) Bare å nyte det! Så lenge hun legger bra på seg, er det ikke noe problem.

Skrevet

Min venninnes baby begynte å sove fra kl 23-24 til kl 06 om morgenen når han var 7 uker og har sovet hele natten siden. Han er 6 måneder nå.

Selv har jeg en baby på 4 uker som sover ca 3 timer mellom hver amming. Noen få ganger har han sovet 4 til 5 timer mellom hver gang. Han legger fint på seg - og jeg bare nyter det når han sover lenge.

Skrevet

Jeg spurte om dette på sykehuset (st.olavs) og fikk der vite at spebarn helst ikke bør sove lengre enn 6 timer på natten uten å spise.

Skrevet

Takker for svar.

Da skal jeg nyte det når hun sover litt lengre økter på natta.

Det trenger mor :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...