Gå til innhold

Dere som har fått barn over termin.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge over termin gikk dere, og fikk dere store babyer?? Har LITT panikk her nå på den 10ende dagen over termin.,.

Takker for svar=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg gikk 11 dager over termin, og min prinsesse var vel ikke større enn gjennomsnittet. Hun veide 3535g og var 51cm lang..

Lykke til:-) Er bare 2mnd siden jeg selv fødte, men skulle gjerne gjort det igjen idag!!

:-)

Skrevet

Ut ifra legens termin var jeg 8 dager over, men ut ifra min egen termin 13 dager over. Jenta var 3,6 kg og 52 cm, men lite hode, heldigvis. Det er jo det som er verst.... (stort hode, altså)

Skrevet

Ble satt i gang dagen etter termin pga sv.forgiftning. Han var 4,5 kg og 54 lang. Så ikke ut som en liten baby, så minst 1 mnd. gammel ut. (ble tatt med keisersnitt). Når han var 2 mnd. var det flere som trodde han var rundt 5-6 mnd. Nesten så jeg fikk følelsen av at jeg hadde gått langt over termin. Han hadde dessuten 38 cm rundt hodet.

Ikke noe betryggende svar her. Sambo er 1.92 m høy så det er kanskje derfor han var så stor.

Skrevet

Vi gikk 13 dager over termin, og min knott var ganske liten. 3200 g og 50 cm lang. De vokser jo ikke like mye på slutten. Så spennende å ha fødselen foran seg- lykke til! :)

Skrevet

Jeg fikk 17 dager over termin! Ei stor tulle på 4828 gram og 54 cm...

Skrevet

Gikk 5 dg over, tulla var 4 kg og 52 cm lang. Hun var ikke akkurat liten men fødselen gikk veldig greit for det;-) Husk at kroppen vår er utrolig!

Skrevet

jeg gikk 7 dager over. snuppa mi var 3572, 36cm og 49cm... tror ikke du trenger å bekymre deg... :)

Skrevet

Jeg gikk 13 dager over terminen, og var rimelig lei på slutten!!! Føler med deg...

Men, tror ikke du behøver å få panikk...lillegutt var 3915 gr og 52 lang. Ganske normal da, litt over gjennomsnittet.

Lykke til, straks får du møte gullet ditt =)

Skrevet

Han var forresten 35 cm rundt hodet, så helt normal der også...

Skrevet

Med førstemann gikk jeg 9 dager over ul-termin, (16 dager over menstermin, en termin jeg var skråsikker på at var den riktige). Han var 4110g, 52 cm (35 cm rundt hodet), og måtte til slutt ut med akutt keisersnitt.

Med Sofie gikk jeg 6 dager over ul termin (var usikker på menstermin, hadde ikke fått mensen etter fødsel), og hun var 4380 g, 52 cm og 35 cm rundt hodet.. Tror jeg hadde gått mer enn 6 dager over termin med henne og...

Skrevet

1 uke over termin og lillejenta var 3335 gram og 52 cm lang ;-D

Skrevet

3 dager over og jenta var 3250g:)

Skrevet

Satt igang 17 dager over termin .Jenta var 4455g og 54 cm..men dei sa ho ikke hadde vokst noko dei siste ukene.Var på fleire vekstkontrolla da dei trodde ho var stor..

Men det gikk greit og det var min tredje fødsel.

Skrevet

Hei! Jeg fødte 14 dager over termin etter å ha blitt satt i gang. Han var 4,5 kilo og 54 cm lang, og 39 cm i hodeomkrets. Så gutten min var stor. I følge legen som undersøkte ham på sykehuset så han ikke overtidig ut da.

Fødselen gikk ganske greit, selv om jeg hadde en veldig lang pressefase, trengte bare å sy noen få sting etterpå.

Husk at termin er en ca-dato, så selv om du føder et par uker over terminen du har fått, er det jo sannsynligvis den riktige datoen for barnet ditt, og det trenger ikke bety at h*n er noe større enn gjennomsnittet. Lykke til!

Skrevet

jeg fødte 4 dager over termin...jente på 3600 gram og 49 cm.helt perfekt spørr du meg=)

Skrevet

Fødte ni dager over termin (20 dager etter menstermin da...)

Han var 3766 gram og 51 cm, så ikke spesielt stor =)

33 cm rundt hodet mener jeg det var.....

Skrevet

Jeg fødte ti dager etter termin, og hadde også litt panikk for stor baby/vanskelig fødsel..Jenta mi var 4012, og 52 cm, 36 rundt hodet..

Fødselen gikk fint, men fikk epidural og det er jeg glad for, for den var laang:) Så jenta mi var ganske stor, men tror ikke det hadde så mye med at jeg gikk over termin, vi er fire søsken, og tre av oss var ca 4 kg da vi ble født, så det ligger til familien:) Kommer til å gå fint uansett! Lykke til! Jeg visst at hun var over gj. snittet, og hvis du har fått beskjed om det kan det jo være greit m epidural..? Men vi er så forskellige, så bare ta det som det kommer du:)

Skrevet

Jeg gikk fem dager over ul termin, men 14dager over menstermin+ at vi tok el test så er ganske sikker på at vi hadde rett termin. Babyen var ikke mer enn 3490 og 51 cm.

Skrevet

Min ble født 8 dager etter UL-termin, 14 dager etter min egen dato. Fødselen måtte settes i gang pga lite fostervann, og endte opp med at vi fikk starthjelp til utpressingen av sugekopp. Babyen var ikke spes stor, 3280/53/35, men hadde gått ned 2-300 g i magen min før fødsel. Dette er ikke uvanlig ved overtidighet, fordi morkaken ikke "holder tritt" med den voksende babyen. Barnelegen vurderte ham som født ca 14 dager etter termin.

Jeg hadde forøvrig merket at babyen beveget seg mindre de siste ukene.

Skrevet

Hei , eg gikk ei veke over tremin, og vesla var 4280 g og 52 cm.

Skrevet

første kom 14 dager over, veide bare 3,2 kg.. neste kom 4 dage rover og veide 3,8.. mange tror babyer på overtid alltid blir store, men det er ikke alltid tilfelle da morkakefunsksjonen blir dårligere og babyen bruker litt av det fettet den byggt seg opp de siste ukene..

Skrevet

Maxen vår kom 9 dager over og var 3530 gram, 50 cm lang og 34 i hodet.

Håper din lille kommer snart da, er ikke gøy å bare gå sånn å vente på slutten, sikker på at det går veldig bra!!

Skrevet

Gikk 12 over termin jeg, og snuppa var 3906 g, 53 cm lang og 35 rund hodet..

Det kommer nok til og gå så bra så:)

Skrevet

Jeg gikk en uke over termin, hun var 38cm rundt hodet, 4268gram og 51cm. Forrige jeg fødte var 3242, 47cm og 35cm rundt hodet. Merket ingen forskjell på de to fødselene, så tror ikke du skal bekymre deg:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...