Gå til innhold

jeg har bakoverbøyd livmor....

Anbefalte innlegg

Skrevet

kommer den da senere frem over skambeinet? Jeg greier liksom ikke å kjenne den. Magen min er stor og går ut langt over navlen. synes den er hard over alt, så jeg finner ikke livmoren. Men den må da være kommet opp, eller hadde vel ikke magen vært så stor? Dette er mitt tredje svangerskap, men jeg var slank før jeg ble gravid....synes det er så rart at jeg ikke finner livmora...er snart 13 uker:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bakovervendt livmor også. Eneste som påvirkes av det, normaltsett, er at man faktisk slipper dette rennet inn og ut på toalettet, fordi livmoren ikke ligger å trykker like mye på blæren da. Men etterhvert som fosteret vikser, vil livmoren "normalisere" seg. Tror ikke det har noe å si på str i uke 13. Livmoren er så vidt begynt å stige opp fra symfysen (skambeinet) i uke 13.. Du vil kjenne det mer om to-tre uker ;)

Skrevet

bare tull. jeg har bakovervendt livmor og flyr ustaselig på do. det er riktig at livmoren popper opp litt senere enn ellers. forrige graviditet skjedde dette over natten for meg, fra en dag til den neste hadde jeg fått mage. man får seinere mage enn andre, vanskeligere å høre fosterlyden tidlig fordi den ligger så langt inni kroppen.(legen kunne ikke høre forsterlyden uke12 hos meg-hun sa livmoren på en måte lå spennt bakover. ellers har det ikkeno å si! c:

Skrevet

Du kan ikke si det bare er tull selv om det ikke stemmer med deg. Er veldig mange som har mindre press på blæren pga bakovervendt livmor. Så da er det vel heller individuelt. Men når man begynner å komme litt på vei så vil jo såklart blæren bli presset. Dette var igrunn bare i forhold til starten i 1. trimester.

Jeg fikk i hvertfall beskjed om at bakovervendt livmor ikke hadde noe negative ting å si i de aller, aller fleste tilfeller.

Skrevet

jeg har også bakovervendt livmor og fikk beskjed om at det kom til å stabilisere seg når den vokste opp fra symfysen.

men en ting jeg fikk vite var at pga den bakovervendte livmoren kom jeg til å få mer voksesmerter enn dem med framovervendt livmor. og det var sånn jeg fikk vite det også,jeg fikk enorme smerter og var redd for at det var spontanabort og fikk da ul, og da fortalte hun at det var pga måten livmoren min lå på.

Skrevet

Når du sier det så har jeg faktisk hatt veldig mye ondt i perioder når livmoren har vokst.. hmm.. kanskje det ligger noe i det?

Skrevet

jeg har bakovervendt livmor og tisser HELE tiden. Det har jeg gjort hele svangerskapet.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg har også bakovervendt livmor,og flyr på do i ett kjør!

Det er det verste til press på blæra jeg har kjent...

Har også hatt det hele svangerskapet hitill.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...