oktoberjente Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 eller bare modning av mormunnen? har termin om en uke. Har hatt mange kynnere med mensensmerter i natt. gang på gang. kan det være rier?
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Hei dette fant jeg på nett: Rier er sammentrekninger av livmormuskulaturen. Alle gravide har sammentrekninger allerede fra starten av svangerskapet. Dette kan oppleves som smertefrie kynnere/svangerskapsrier utover i svangerskapet, og som går over til rier når fødselen starter. Forskjellen mellom rier og kynnere er i korte trekk at ved rier er sammentrekningene i livmormuskulaturen synkronisert slik at nedre del av livmoren åpner seg til fødsel. Det er ingen klar overgang fra kynnere til rier, og det kan noen ganger være vanskelig å skille mellom dette. Ha ha ble du kanskje ikke mere klok av...men tror rier kommer regelmessig og er "vondere" for å si det på en annen måte...
Fødemaskinen Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har også en snau uke igjen og har også sånne smerter. Har tolket det som kynnere jeg, noe min jordmor var enig med meg i.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 rier er vondere når du står, men kynnere er nett likt.
mooki Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har vært plaget med dette lenge og de har jammen vært vonde også men på føden sa de at det skulle sakte men sikkert bli vondere så da er det bare å vente på mer smerter ..hihi det var vist vanlig med vonde kynnere på slutten såkaldte maserier:) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå