Silje-Snart 6 i familien. Skrevet 15. oktober 2006 #1 Skrevet 15. oktober 2006 Når forteller dere at det kommer en liten? Foreløbig vet bare mannen og søstra min det. Og jeg har fortalt avdelingslederen min at jeg er gravid, da jeg er i kontakt med cellegift på jobb. Er 11 uker på vei, og det sees ikke i det hele tatt. Lurer på hvor lenge jeg skal vente. Har mista i uke 14 en gang før, så andre gangen fortalte vi det ikke før jeg var 18 uker på vei og hadde vært til ultralyd.
*panama* med to søte små Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Vi tenkte og fortelle det til jul,vist jeg klarer og holde meg så lenge..Jeg er da ca 12 uker på vei,vist jeg har regna riktig;o) Det kommer mye an på magen også,vist den kommer før så forteller vi det nok før også;o) Vil ikke skjule magen min...
forvirret... Skrevet 15. oktober 2006 #3 Skrevet 15. oktober 2006 mamma å de, å svigers å dem og et par venninner vet det nå.. er 11+0 i dag.. men er fortsatt redd for å miste... er tungt å gå å væe bekymret hele tiden..
Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg er 12+2 i dag og fortalte nyheten til de siste for ca en uke siden. Da hadde noen av svigerinnene mine visst det en stund allerede.. Synes egentlig det var greit å si det "sånn med en gang" (fant ut at jeg var gravid i uke 9!). Greit at alle vet om det uansett utfall syne jeg... min lille egel er at jeg forteller det til alle det ville vært naturlig å fortelle om en sa om...
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg skal til lege på fredag, er da i min 7. uke. Dersom legebesøket konstaterer graviditeten og alt ser greit ut så langt vil jeg etterhvert vurdere å fortelle nyheten til noen - litt for at jeg gleder meg til å fortelle gladnyheten, men mest av alt for å kunne være ærlig til mine nærmeste. Det har blitt mange unnskyldninger i det siste, slik at jeg skal slippe å havne i situsjoner hvor det er naturlig å ta seg et glass vin. Slike situasjoner har jeg nå blitt svært bevisst på at det er mange av i mitt liv... Ser ikke noen fare med å fortelle det til de nærmeste, som uansett ville få vite det dersom noe skulle gå galt. Skal bli deilig å kunne være skikkelig sosial igjen...
Løvemor79 Skrevet 15. oktober 2006 #6 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg tror ikke vi holder ut til uke 12. Vi har ikke bestemt oss ennå, om vi skal si det om en ukes tid, når vi skal besøke svigers, eller om vi skal vente noen uker. Jeg er i uke 5 nå. Jeg har ingen problem med å la de nærmeste få vite det tidlig. Om jeg skulle miste babyen, vil de nok tåle å høre det, og støtte meg. )
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 hei...jeg skal forteller om 11 dager..da er jeg 12 uker...
StoltMammaForFørsteGang Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Jeg har misforstått dette med hvor langt man er på vei (har beregnet ut i fra fosterets alder) - med andre ord vil jeg være i 9. uke når jeg skal til lege på fredag. Tenker jeg forteller nyheten ganske raskt, om alt viser seg å være bra da. Håper det!!!!
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 15. oktober 2006 #9 Skrevet 15. oktober 2006 Vi har allerede fortalt det til mine foreldre + søster og samboeren min sine foreldre + søster (fortalte det i hhv. uke 5 og uke 7), mens resten av verden får vente til etter uke 12. (hvis folk ikke begynner å gjette det snart da, fordi jeg takker nei til alle festligheter...)
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #10 Skrevet 15. oktober 2006 svigemor og min fam vet det men vil vente til uke tolv og fortelle venner det ,hadde fest her hjemme forige helg og da drakk jeg sprait og is ,mange smakte på drinken min å syntes den var nydelig,er i uke 7
2 søte små:-) Skrevet 15. oktober 2006 #11 Skrevet 15. oktober 2006 eg fortalte det til foreldre/svigerforeldre og søsken i uke 7, fortalte det til noen venner i uke 9. Er i uke 10 nå, så venter med resten til uke 12.
Snart firebarnsmamma! Fødeklar Skrevet 15. oktober 2006 #12 Skrevet 15. oktober 2006 Vi vil vente lengst mulig, er redd for å fortelle,og så mister vi... Høres veldig pessimistisk ut,jeg vet det, men det er knyttet store forventnigner til at vi skal få flere barn, så har ikke lyst å ta sjangsen... Hvis vi klarer å holde den store nyheten for oss selv,da....
JuleMette-OverBekkenEtterGrøt Skrevet 15. oktober 2006 #13 Skrevet 15. oktober 2006 Foreldre og søsken vet det allerede. Søstern min og hans nærmeste søster har visst det en stund, for vi klarer ikke ha hemmeligheter for de to. (var vel litt over fem uker når de fikk vite) Fortalte foreldre det for en ukes tid siden (mamman min litt før) da var vi nesten 8 uker på vei, Nå har de sladra litt slik at resten av søskenflokken hans med familier vet det også. Dessuten fortalte vi det til bestevenninna hans rundt uke 7, hun har vært den eneste som har visst om at vi prøvde, så det var gret å ta det med henne (hun er også en av de beste venninnene mine). Det var egentlig meninga å holde det hemmelig for nær familie til uke 10, men det gikk heller dårlig, men ingen flere skal ihvertfall få vite noe før 2.trimester, det er sikkert og visst. Altfor mange som vet allerede til at jeg skal være helt komfortabel med det...
Gjest Skrevet 15. oktober 2006 #14 Skrevet 15. oktober 2006 Vi var bare nødt til å fortelle det tidlig. Ble sykemeldt i uke 5 for det som har vist seg å være bekkenløsning. Mange sykemeldinger og mye smerte gjorde til at vi måtte fortelle det litt tidligere enn vi strengt tatt ønsket. Fikk endel spørsmål om hvorfor jeg ikke bare kunne ta noen sterke smertestillende eller ta meg "ett par sterke". Ble også veldig fort oppblåst i magen og fikk problemer med få buksene til å passe. Det er andremann som er på vei så vi er ikke så bekymret nå som sist selv om vi har mista en gang før vi fikk dattera vår.
Töddel Skrevet 15. oktober 2006 #15 Skrevet 15. oktober 2006 Skal på ul om 2 uker og er da 12-13 uker på vei. Ser alt bra ut så forteller vi nyheten da. Selv om jeg begynner å få maaaange mistenksomme blikk mot magen min. Venter nr.3 så det vises egentlig veldig godt allerede.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå