Gå til innhold

støvler eller chevrox

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter blir 1 år i slutten av nov, skal kjøpe inn sko snart, vintersko er greit, men hva med støvler...er det ikke bedre med shevrox?

Hvordan pokker skrives det foresten??

Har chevrox selv jeg, (de går opp til str 39) og det er bedre enn støvler.............

Hmmm nå svarte jeg vel i bubb og grunn på mitt eget spm.

Må gå å lege meg nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cherrox er bittelitt varmere enn støvler, men ikke mye. Jeg har cherrox til gutten min nå, men så snart det nærmer seg null grader ute går jeg over til vanntette vintersko.

Støvler egner seg aller best på våte sommerdager. De gir null varme. Men cherroxen er som sagt ikke mye varmere da...

Skrevet

Cherox er mer stive og klumpete, og det gir mindre bevegelsesfrihet for en 1åring som nettopp har lært å gå.

En 1åring klarer vanligvis ikke å stå og legge vekt på beinet, slik at foten trykkes ned i støvelen. Det er derfor ikke enkelt å få på cherroxen dersom barnet er litt kraftig i foten.

Cherroxen puster ikke, og mange barn blir klamme på foten av disse støvlene.

Gore-tex støvler er enklere å ta på, de er lette og gir barnet bedre bevegelsefrihet. De puster, De holder de aller fleste 1åringer helt tørre på beina vinteren gjennom!

Skrevet

Ville nok heller ikke valgt Cherox til en 1-åring. De blir veldig tunge på føttene, så hadde valgt et par lette Gore-Tex.

Til snuppa her på 2 år skal vi kjøpe en Thermostøvel fra Viking i tillegg til vintersko. Den er veldig mye lettere enn en Cherox, men det er samme prinsippet med støvel og for inni. Den tåler også høyere kulde også tror jeg, og starter på str 22. 399,-

Sjekk vikingfootwear.no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...