............. Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Gutten min blir 2 i desember. Har prøvd å så smått sette han på potte eller på do (med ring) men han nekter plent! Han sier fra når han har bæsj og når bleia er veldig våt. Da gir han beskjed, tar meg i hånda og geleider meg inn på badet, legger seg ned på matta og sier "bleie"..hehe...dette får meg til å tenke at han er klar for å pottetrenes, men han nekter jo det....hvordan gjorde dere det? Og når? Han sitter lite stille generelt, og det virker klin umulig å få han til å sitte på potta/ do.
mammaen til Thomas Skrevet 15. oktober 2006 #2 Skrevet 15. oktober 2006 Gutten min gikk litt uten klær inne i våres, og da satte jeg potta i stua. Jeg sa til han at dersom han måtte tisse så måtte han tisse i potta og ikke på gulvet. Han gikk på potta han da når han måtte.... Kanskje la han sitte der til å begynne med med klærne på, evt titte i en bok eller se på en bil...om det så bare er for noen sekunder. Du kan jo gjøre det hver dag, hvis han vil da, og etterhvert fjerne buksen når han setter seg ned.
............. Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2006 Problemet er at han nekter å sitte på den
Bia-liten Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Ikke noe annet å gjøre enn å vente. Vår jente er like gammel som din gutt og er ikke pottetrent ennå, men det nærmer seg. Vi har lekt mye med at dukker og bamser har gått på potta, og hun likte godt boka Pias Potte som vi lånte på biblioteket. Etterhvert var det greit å sitte på potta. Da kjøpte vi pakke hun skulle få når hun gjorde noe på potta første gang. Nå er vi over i neste fase: Ros når hun går på potta, og om hun klager når det tar lang tid å skifte bleie (bæsj) snakker vi om hvor fort det er med potta. Hun sitter gjerne på den daglig nå, og tisser på den kanskje en gang i uka. Ikke press ham, det kan gjøre tida til han er tørr enda lengre.
EvaL Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Det er forskjell på det å kjenne at bleia er full av tiss og bæsj, kontra det å kjenne at man må tisse og bæsje. Og ikke minst må han jo kunne kontrollere de nødvendige musklene. Fortsett med bleier på han, men oppfordre han til å prøve do/potte. Men vil han ikke, så vil han ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå