Gå til innhold

Angående sterilisering av flasker og smokker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør man dette fortsatt? I så fall-hvor lenge må man holde på med det?

Er førstegang, ja :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skyll flasken godt gjerne med litt salo og skyll, så kok opp alle delene så er den steril.. burde gjøre dette de første månedene.. :)

Skrevet

Husk at den bare skal bli steril, ikke være steril. Det er kun for å drepe melkesyrebakteriene mellom hver gang.

(Skriver det bare for at det er en del som tror at flasken skal være steril når man gir den til babyen, men det er nesten umulig på få til da flasken ikke er steril lengre når den blir satt på kjøkkenbenken eller inn i et skap).

Skrevet

Har du oppvaskmaskin med mulighet for å vaske på ganske høy temperatur, kan det holde å vaske alt der etter et par måneder. De par første mnd ville jeg kokt etter oppvask (for hånd eller i maskin) for å være på den sikre siden.

Skrevet

Hvis du koker dem, så skal de kokes i 5 min i følge boka.

Skrevet

man bør nok sterilisere ja! De første månedene i hvert fall. Men det er ikke nødvendig med innkjøp av sterilisator og greier - vask delene først og kok det i vann i kaserolle i ca 5min. Enkelt og greit :)

Skrevet

Kok flasker og smokker de 4 første mnd er rådet jeg har fått. Etter det holder det med vanlig vask og/eller oppvaeskmaskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...