Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #1 Skrevet 14. oktober 2006 Gjør man dette fortsatt? I så fall-hvor lenge må man holde på med det? Er førstegang, ja
Solsikkemor Skrevet 14. oktober 2006 #2 Skrevet 14. oktober 2006 skyll flasken godt gjerne med litt salo og skyll, så kok opp alle delene så er den steril.. burde gjøre dette de første månedene..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2006 #3 Skrevet 14. oktober 2006 Husk at den bare skal bli steril, ikke være steril. Det er kun for å drepe melkesyrebakteriene mellom hver gang. (Skriver det bare for at det er en del som tror at flasken skal være steril når man gir den til babyen, men det er nesten umulig på få til da flasken ikke er steril lengre når den blir satt på kjøkkenbenken eller inn i et skap).
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2006 #4 Skrevet 15. oktober 2006 Har du oppvaskmaskin med mulighet for å vaske på ganske høy temperatur, kan det holde å vaske alt der etter et par måneder. De par første mnd ville jeg kokt etter oppvask (for hånd eller i maskin) for å være på den sikre siden.
Lystpåentiljeg Skrevet 15. oktober 2006 #5 Skrevet 15. oktober 2006 Hvis du koker dem, så skal de kokes i 5 min i følge boka.
selfangerkjerringa Skrevet 15. oktober 2006 #7 Skrevet 15. oktober 2006 man bør nok sterilisere ja! De første månedene i hvert fall. Men det er ikke nødvendig med innkjøp av sterilisator og greier - vask delene først og kok det i vann i kaserolle i ca 5min. Enkelt og greit
m vestfold Skrevet 15. oktober 2006 #8 Skrevet 15. oktober 2006 Kok flasker og smokker de 4 første mnd er rådet jeg har fått. Etter det holder det med vanlig vask og/eller oppvaeskmaskin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå